een begin van verhaal. verder?

Het gaat over Lynn die solliciteert bij een groot bedrijf van een modeontwerper. Ze word aangenomen, gaat naar grote feesten en ontmoet bekende mensen. Ze word belangrijk in het bedrijf. Ook ontmoet ze een leuke jongen op haar werk, die haar wel ziet zitten. Haar beste vriendinnen Maya en Sterre verteld ze alles en in haar vrije tijd doet ze veel leuke dingen met hun. Toch vraagt ze zich na een tijdje af of het wel de juiste baan voor haar is…

Vrijdag 23/07
Ik stapte binnen in het mooie gebouw, dat vanbinnen helemaal wit is met roze en zwarte meubels. In het midden hing een ontzettend grote kroonluchter. Ik droeg mijn mooiste little black dress met mijn rode pumps en een rood lint in mijn haar. Ik heb me mooi opgemaakt, en voelde me best zelfverzekerd. Ik stond nog een beetje om me heen te kijken toen er een man naar me toe kwam lopen, hij zag er goed uit en is ongeveer rond de 35 jaar. Hij droeg een mooi grijspak met een licht blauw bloesje eronder. ‘Hallo, jij moet Lynn zijn.’ Hij stak zijn hand uit – waar een grote Rolex aan zat – ik schudde zijn hand en zei dat hij dat goed heeft. ‘ Ik ben Sam en ik ben de manager van dit bedrijf. Ik ben niet de baas, dat is natuurlijk Shane Conner himself. Maar ik ga wel over bijvoorbeeld de sollicitaties. Dus als je mee wil lopen gaan we even in gesprek.’ Ik liep mee naar zijn kantoor, wat net zo mooi was als de hal. Sam vroeg over mijn opleidingen, mijn creativiteit en ook een beetje over mijn privéleven. Ik heb hem mijn ontwerpen laten zien, hij vond ze mooi. Maar daar kan hij natuurlijk niks over bepalen want ‘het zijn maar ideeën die Shane zelf moet uitwerken. Sam was heel positief over mij en was blij dat ik er zo verzorgd uitzag. Ik ben dus aangenomen en word maandag ingewerkt. Ik smste Maya en Sterre meteen.

Dames, ik ben aangenomen!! Dus dat moeten we vanavond vieren bij Outsiders. 9 uur daar? X.
Daarna belde ik mijn moeder, die nog zenuwachtiger was als ik vanmorgen. Ze was aan het werk, maar ze begon heel hard te gillen. Ze was dus best blij denk ik. Ik kreeg eerst een smsje van Sterre:
Gefeliciteerd schat!! Ja gaan we zeker doen vanavond, misschien dat we dag gelijk nog een leuke jongen kunnen scoren, dat maak het plaatje wel af he! X.
En daarna sms’te Maya ongeveer hetzelfde.

vind het niet zo heel boeiend geschreven, sorry! Ook heb je soms dat het wisselt van verleden tijd naar tt en weer naar vt ‘Ik heb me mooi opgemaakt, en voelde me best zelfverzekerd.’ Dan kan je het beter in de verleden tijd laten staan. Ook mag je volgens mij geen komma voor ‘en’ zetten…

Oh oke, ja ik zal proberen het te verranderen. hier nog een klein stukje, misschien dat dat dan wel wat beter is.

Die avond
Toen ik thuis kwam, had mijn moeder een cadeau voor me. Het waren hoge louboutins in de kleur blauw. Ze waren geweldig mooi. Ik bedankte haar met een dikke knuffel en ik besloot voor haar te koken. We aten samen pasta met een glas zoete witte wijn. Daarna ben ik me gaan douchen en keek ik wat ik aan zou doen. Ik droeg mijn strakke zwarte broek met een zilver haltertopje en zwarte pumps. Ik maakte me op en deed m´n haar. Het was kwart voor negen dus ik liep naar beneden, deed m´n jas aan en pakte de sleutels van mijn zilveren mio.
‘Ga je op je scooter?’ vroeg mijn moeder.
‘Uh, ja wat dan?’
‘Je kan op je scooter gaan, maar je gaat uit dus dan heb je ten eerste kans dat hij word gestolen of gemold en ten tweede drink je dan geen druppel want je moet nog naar huis.’
‘Ohja, je hebt gelijk.’
Ik legde mijn sleutels weer in de lade en pakte mijn fiets sleutel. ‘Doei mam, ik ben rond half 3 thuis.’
Ik stapte naar buiten, waar het nog best frisjes was voor een zomeravond. Ik was al laat dus ik fietste snel naar outsiders. Toen ik aan kwam stonden Maya en Sterre nog op me te wachten bij de fietsen.
‘Hee meiden!’
Ze gaf ze allebei een knuffel en ze liepen naar binnen.
‘Goedenavond, wat zouden jullie willen drinken?’ vroeg de niet zo knappe ober.
‘Doe mij maar een Passoa jus’ antwoorde Sterre
‘Voor mij een Rose bier.’ Maya dronk altijd Rose bier.
En ik nam een Pissang.
‘Proost, op Lynn en haar nieuwe baan.’ En ze tikten hun glazen tegen elkaar.
Toen we 3 drankjes ophadden, besloten we naar de grote zaal binnen te gaan. Het was er druk en er waren veel bekende. Toen we aan het dansen waren, kwam er een leuke jongen bij ons staan. Hij zei dat hij Levi heette…

Hartstikke leeuk verhaal,
ik vind het idee erg leuk zelf heb ik ook zoon soort verhaal geschreven benieuwd hoe die verder gaat.
Dusss door schrijven!
ik zou je verhaal wel een nam geven dat klingt leuker !
dooooooooor!

leuk!