een baantje

ik ben nu 14 en ik vind het eigenlijk tijd voor een bijbaantje, gewoon om een beetje bij te verdienen. alleen ik zit met mijn sport. ik zit op karate wat ik dan ook 4 à 5 keer in de week doe. ik heb dan ook in december mijn zwarte band examen. ik kan dus geen trainingen afzeggen want dan kan ik waarschijnlijk niet eens op. hoe moet ik mijn sport gaan combineren met een baantje? en hoe kom ik überhaupt aan een baantje?

Ik zou je lekker focussen op je sporten. De echte leuke bijbaantje zijn pas vanaf 15 jaar (en vaak zelfs pas vanaf 16 jaar). Je zou ook folders kunnen bezorgen, maar uit ervaring weet ik dat het veel werk is voor heel weinig geld. Dan kan je wel zelf bepalen wanneer je het doe.

^ Vind ik best een slecht advies. Het is juist goed om op die leeftijd te beginnen aan een bijbaantje. Ook al verdiend een folderwijk niet zoveel, het leert je wel met geld omgaan en hoe je tijd in te delen etc.
Op zich is folders lopen maar 1 keer per week en dan maar 2 uurtjes denk ik? Dus dat zou je prima erbij kunnen doen denk ik.

De kans dat je een ‘echt’ baantje krijgt is nogal klein, omdat je nog maar 14 jaar bent. Maar je zou prima kunnen beginnen met een krantenwijk? Ik heb een vriendin die dit ook doet en ze is er niet meer dan twee uur mee bezig. Succes!

Ik zou je ook eerst richten op je zwarte band, ook omdat je die zo graag wil hebben. Wanneer je die in the pocket hebt, je richten op een baantje.

inderdaad,
of je kan zegmaar iets kleins doen door misschien babysit te doen bij familie of kennissen :wink:. dat moet niet perse elke week gebeuren en je kan ook afzeggen als je moet gaan trainen, familie en kennissen zullen het begrijpen met je sport.

2 uurtjes is wel erg weinig, ik heb er een waar ik zelf moet invouwen en alles bij elkaar ben ik makkelijk 6-8 uur bezig. Het ligt eraan of je veel folders krijgt, want dan moet je meer vouwen en soms passen ze niet eens door de brievenbus en moet je een halve minuut aan ieder huis staan om die folders erin te douwen en na iedere 2 straten weer naar huis omdat je folders op zijn.
Als je hulp krijgt gaat het natuurlijk 2x zo vlug. Ik heb dan wel 300 huizen verdeelt over het halve dorp dus er is veel ruimte tussen de huizen.
Maar in 2 uur ga je dat echt niet redden

Dat zal ook niet bij elke wijk zo zijn, maar je kunt toch research doen. Je kunt zelf ook wel inschatten dat als je in een boeren dorp woont dat je dan niet in 2 uur klaar bent.

Dit mag je verder vragen in het algemene bijbaantjestopic :slightly_smiling_face: