Een baantje als reisleiding in de zomer

Hallo dames!

Ik wil in de zomer van 2013 mee als reisleiding met bijvoorbeeld Beachmasters. Ik heb al mailtjes gestuurd met een aantal vragen naar de organisaties en kijk er naar uit om in december te solliciteren. Ik ben enthousiast genoeg om indruk te maken en ze waren ook al geïnteresseerd door mijn mailtje. Je moet echter in principe 21 jaar zijn om mee te kunnen en te werken en ik ben dan 20 jaar. Ze zeiden er wel bij dat ik maar gewoon moest solliciteren.

Dit is mijn kans. Ik ga namelijk in september 2013 aan het HBO verder studeren en daarna heb ik natuurlijk geen zomer de tijd meer om als reisleiding te werken.

Heeft een van jullie ervaring met dit baantje? Ik hoor graag jullie verhalen!

Ik ken een hoop mensen die het gedaan hebben, het is echt héel zwaar werk maar wel leuk! Je moet gezellig doen maar tegelijkertijd wel je verantwoordelijkheid nemen (de meeste mensen waar je mee werkt zijn kort door de bocht gewoon straalbezopen). Het is soms wel héel lastig als je problemen moet oplossen want ze willen vaak geen kant in. Maar van de andere kant is het heel gezellig! Je moet er wel tegen kunnen dat je hele ritme naar de klote gaat aangezien je tot s’ochtends heel vroeg werkt élke dag.

Wat is precies de reden waarom je dit werk wilt doen?
Overigens moet je je niet te veel richten op BeachMasters.
Ik ken het bedrijf maar al te goed, ze zeggen wel dat je gewoon moet solliciteren.
Maar zolang je geen 21 bent, wordt je pertinent écht niet aangenomen.
Daarbij is het niet bepaald een geweldig bedrijf.
Ik zou me eerder richten op bijvoorbeeld Solmar Tours.

Ik wil de uitdaging aangaan en dit is de laatste kans waarschijnlijk. En nee, ik richt me niet alleen op Beachmasters, uiteraard niet. Nooit wedden op een paard! En wat jij zeg over pertinent niet aan worden genomen is niet waar. Ze kijken namelijk ook naar mijn gedrag. En daarbij: Niet geschoten is altijd mis. En ik wil bij een jongerenorganisatie. Ouwe druiven door de prairie leiden is geen uitdaging. Dus X-Travel etc.

1. Jij hebt een compleet verknipt beeld.
    “Ouwe druiven door de prairie leiden is geen uitdaging.”
    Dat doe je al niet, plus het is juist wel een uitdaging. Zuipen met jongeren kun je in het dagelijks leven ook. Jezelf bezig houden met 50+'ers niet zo snel.
    Daarbij zijn er meer organisaties dan enkel voor oudere mensen en jongeren.

2. Ik heb zelf voor BeachMasters gewerkt. Ze kijken inderdaad ook naar gedrag en capaciteit, mits je 21 jaar of ouder bent. :wink:

Anyway, welke uitdaging wil je aan gaan?
Wat vind jij de uitdaging van het beroep?

Bedankt voor je reacties ten eerste! Ten tweede: Ik wil de ervaring juist van een jongerenreis. :slightly_smiling_face: En ik heb net nog contact gehad en zij zeggen ook natuurlijk in principe 21. Vrij logisch, maar als ik niet schiet, mis ik altijd. Ik solliciteer gewoon, laat mijzelf zien en overtuig ze dat ik het kan. Uitdaging nummero uno.

Maar hoe was het? Waar ben je geweest en voor hoe lang?

Het lijkt me gewoon heel erg leuk om te doen. Natuurlijk wel zwaar, maar het zou gewoon echt een overwinning zijn op mezelf. Hier wil ik verder niet op in gaan. Ik moet leren dat ik er mag zijn en dat kan ik nu. Het zou een afsluiting zijn van een periode. Ik kan dit, wil dit en het gaat me lukken!

Ik begin namelijk daarna aan een HBO opleiding Communicatie, maar het lijkt me gewoon echt een geweldige ervaring. De een heeft de droom van een wereldreis, dit is een kleine droom van mij. Hoewel droom natuurlijk slecht geïnterpreteerd is.

Kut.
Werkelijk, ik heb al bij heel wat bedrijven gewerkt binnen de reisleiding in de afgelopen 6 jaar.
En BeachMasters is veruit de slechtste van allemaal.
Dat wat je ziet bij “Red mijn vakantie” (komt BeachMasters bijna iedere aflevering wel in voor), gebeurt ook bij de medewerkers.
Slechte behandeling, slechte werkomgeving, véél te hard werken voor veel te weinig geld (Nee, je doet het niet alleen voor de ervaring, ook voor het geld. Je moet daar tenslotte rond zien te komen).
Ik ben 5 maanden voor stage naar Salou geweest.

Misschien inderdaad ook eens proberen bij gogo/x-travel. Want ik was afgelopen jaar naar argeles sur mer met x-travel. Oze reisleidster was van Gogo, en die was 19 volgens mij!

Ik vind het wel knap van je, dat je jezelf er zo vol overgaven in stort.
Ik weet natuurlijk niet wat je hebt meegemaakt, maar ik vind het wel echt goed!

Maar ik heb nu nog steeds niet gehoord wát je precies de uitdaging van reisleiding vind.
En waarom je specifiek reisleiding en nog specifieker bij een jongeren organisatie wilt werken.

Gogo is net zo slecht als BeachMasters, zijn exact hetzelfde.
Dat zijn de twee slechtste die er zijn.

Ja, maar doe jij ook een opleiding in die trant? Want daar heb ik echt geen interesse in. Jammer dat je zo’n slechte ervaring hebt, want ik hoor ook echt mensen die echt een top ervaring hebben!

En ik doe het niet voor het geld. :slightly_smiling_face:

Maar heb je nog meer jongerenreizen echt gehad?

GOGO wijkt helaas helemaal niet af van het 21-beleid.

Ik zou als ik jou was eerst jezelf eens wat beter orienteren.
Waarom niet:

• Jiba
  • Djoser
  • Solmar Tours
  • Thomas Cook
  • OAD

Enzovoort. En nee, dat zijn geen “oude mensen” organisaties. Daar gaan héél veel jongeren mee weg. Zeker met Thomas Cook en OAD.

Ik ben erg gepest en weet nu eindelijk wat ik wil. Mijn zus zit nu voor haar Minor in Indonesië en ik wil ook gewoon voor een iets langere periode even weg. Ik wil heel graag dit avontuur aan gaan. Mezelf overtuigen van mijn kunnen en met mijn mondje kom ik al een heel eind denk ik. Overtuigingskracht denk ik wel te hebben.

Sowieso ga ik een uitdaging aan die zomer. Of ik ga als reisleiding mee of ik wil een roadtrip doen. De jaren daarna wordt het bikkelen en heb ik echt de tijd er niet meer voor.

Wat ik al zei, je doet het wel voor het geld.
Dat hele bullshit “ik doe het voor de ervaring” verhaal dat veel mensen ophangen, is complete onzin.
Als je het niet voor het geld zou doen, zou je wel vrijwilligerswerk doen.
Natuurlijk doe je het voor een groot deel voor de ervaring.
Maar ook voor het geld, je moet daar tenslotte rond zien te komen.
Dat moet je namelijk zelf betalen.

Ik heb een opleiding daarin gevolgd ja.
Maar dat dat niet jou interesse is, maakt totaal niet uit.
Het werk blijft hetzelfde.

En er zijn véél meer mensen die er een negatieve ervaring aan over houden, dan mensen met een positieve ervaring.
Wat ik daarnet postte is niet enkel op mijn eigen ervaring gebaseerd.

Maar dat is toch niet wat ik vraag?
Je kunt met zó veel beroepen een langere tijd weg.
Waarom reisleiding? En waarom jongeren reizen?

Zo moeilijk is die vraag niet. Wordt ook op een sollicitatie gesprek gevraagd…

En met jouw eigenschappen kom je inderdaad een heel eind.
Maar wederom, mits je 21 jaar of ouder bent.