Een ander leuk vinden

Hey,

Ik heb al 2 jaar echt een superlieve vriend en ik ben nog steeds heel erg verliefd op hem!
Maar het proleem is dat ik een jaar geleden bij een hele leuke jongen in de klas kwam. We konden meteen gewoon goed met elkaar opschieten, maar na een half jaar begon hij mij telkens een beetje te ‘plagen’ etc. Hij maakte vaak opmerkingen en na een tijdje whatsappte we ook. Niet heel vaak, maar als we whatsappte, dan wel een paar uur lang. De gesprekken gingen ook steeds verder, vooral toen we met school een paar dagen weg waren.
In die tijd ging het ook niet altijd helemaal lekker tussen mij en m’n vriend, dus ik vond die aandacht van hem heel fijn en stiekem begon ik hem ook leuk te vinden.

Na een tijdje heeft mijn vriend een stuk gelezen van de whatsapps en werd hij heel boos,
omdat we in die gesprekken hadden gezegd dat we elkaar leuk vonden.
Maar die jongen zei wel heel vaak ‘haha’ achter een zin, waardoor ik het ook wel een beetje lacherig opvatte, en ik wist niet zeker of hij het nou meende of niet. Want hij wist ook heel goed dat ik een vriend had. Ik heb toen tegen mijn vriend gezegd dat deze gesprekken niet serieus waren, en hij geloofde me gelukkig ook!

In de klas merkte iedereen ook dat er wel iets meer was tussen ons en ze begonnen zelfs te zeggen dat hij mij leuk vond, etc. Want ook op school wilde hij telkens langs me zitten, lieve dingen zeggen en aan me zitten.
Toen ik zei dat m’n vriend die whatsapps had gelezen zei hij ook dat het helemaal niet serieus was bedoeld en dat hij anders maar niet meer zou whatsappen. Sindsdien deden we gewoon weer normaal tegen elkaar, maar het ging wel weer steeds iets meer naar eerst.

De laatste tijd spreek ik hem best vaak weer (hij is naar een andere school gegaan) omdat hij dan via twitter begint te praten en later via whatsapp, waardoor we weleens tot diep in de nacht whatsappen.
Ik ben gisteren ook in de stad waar hij woont en ik op school zit, uit gegaan en daar hadden we afgesproken om elkaar te zien. Ik ben ongeveer een uur bij hem geweest en het was ook heel gezellig.
Terwijl ik net dacht dat ik hem misschien kon gaan vergeten. En nu denk ik dus weer de hele tijd aan hem.

Ik heb echt geen idee wat ik moet doen, want ik weet dat die jongen single wil blijven en een relatie tussen ons zou ook gewoon niet gaan. Ook zou ik dat niet eens willen, omdat ik echt superveel van mijn vriend hou. Maar ik weet niet hoe ik die andere jongen kan vergeten.

Heeft iemand tips wat ik moet doen?

Aub geen lullige reacties, want ik weet ook dat ik niet altijd even slim ben geweest.

ik vind dit erg lullig voor je vriend.

ik weet niet zo goed wat voor advies ik hierop moet geven, maar je moet iig niet zo tegen een jongen doen terwijl je verkering hebt met een ander, of je zo voelen.

Ik voel me ook écht heel erg schuldig…
En ik wil m’n vriend hier ook niet de schuld van geven, maar toen ik zo whatsappte met die jongen ging het best slecht tussen mij en m’n vriend omdat hij ook heel erg druk was en hij ook heel rot tegenover mij kon reageren. En omdat ik toen gewoon iemand mistte, ben ik die andere jongen leuk gaan vinden omdat hij me wel die aandacht gaf. Maar nu krijg ik 'm dus niet meer uit mijn hoofd…

Als je bij je vriend wil blijven zou ik die andere jongen niet meer whatsappen, niet meer afspreken en gewoon totaal geen aandacht meer aan hem besteden. Want ik vind het ongelofelijk lullig tegenover je vriend wat je nu doet. Ik snap je wel hoor, dat je behoefte had aan iemand toen het niet zo lekker liep met je vriend, maar dan had je goed met hem moeten praten en het moeten oplossen. Niet met iemand anders gaan zitten kloten.

Ik whatsapp hem ook nooit, 9 van de 10 keer begint hij te praten. Maar ik kon altijd heel erg goed met 'm opschieten, het was gisteren ook echt supergezellig en ik mis 'm gewoon heel erg. Het was gisteren ook weer voor het eerst sinds een halfjaar dat ik hem zag.
En ik blijf gewoon maar aan hem denken…
En ik weet ook dat ik helemaal fout zat! Ik wilde ook met m’n vriend praten, maar in die tijd heeft hij 2x vlak achter elkaar getwijfeld over ons en het liep gewoon helemaal niet lekker omdat hij het gewoon zo druk had… En ik durfde niet te praten, omdat ik bang was dat hij dan zou zeggen dat hij niet meer met me verder zou willen.

Ik begrijp niet hoe je echt verliefd kan zijn op je vriend en iemand anders leuk kan vinden.
Als je verliefd ben kan je toch niet aan een ander denken?

Voordat ik dit zelf had meegemaakt, had ik dat ook altijd gedacht…

Jezus hoe moeilijk kan dit nou weer zijn.

Je zegt het zelf. Hij wilt single blijven en een relatie zal niet gaan. Als hij dat tegen jou heeft gezegd dan echt meid ziet hij jou niet staan. Doe je ogen open en verbreek het contact met deze jongen als je ooit gelukkig wilt worden met je vriend. Ik hoop dat je voor het goede kiest.

Ik zeg toch ook niet dat hij mij leuk vind?
En ik wil ook heel gelukkig zijn met mijn vriend en dat ben ik ook echt, maar die jongen zit me gewoon dwars. Vooral omdat hij degene is die telkens contact zoekt en vroeg of ik naar hem toe kwam met uitgaan.

Jij begrijpt wel dat dit heel tegenstrijdig is he?
EN dat laatste maakt het toch gewoon heel simpel? Verbreek al het contact, dan kan hij ook niet meer beginnen!

Jij verdient echt geen vriend als je zo denkt. Waarom kan jij het contact niet verbreken? Kun je hem niet zeggen dat je voor je vriend wilt gaan? Kun je zijn nummer niet blokkeren? Pfff. Echt hoor 2 jaar een vriend ik zie er niks van terug.

Dit ja. Super lullig voor je vriend. Verbreek gewoon het contact als je niet normaal met 'n jongen om kan gaan.

Maar nu doe ik niks meer verkeerds met die jongen, we whatsappen weleens tot diep in de nacht, maar het zijn gewone, normale gesprekken.
Dus het is ook nogal raar om te zeggen dat ik voor m’n vriend wil gaan en geen contact meer met hem wil hebben, want we doen nu niks meer fout.

Waar is dit topic dan voor nodig als je niets verkeerds doet en het normale gesprekken zijn?

Ey fuck this shit. Je verspilt mijn tijd.

hahaha :")

Waarvoor is dit topic dan-___-

Omdat ik toch nog aan die jongen blijf denken.

Je hoeft dit niet te lezen?

Dan verbreek je het contact. Niet moeilijk doen. Je hebt de keus tussen je vriend of die jongen. Maar als je hem echt leuk bent gaan vinden, ben jij niet de goede voor je huidige vriend.
Dump hem, hij verdient beter als je aan die andere jongen blijft denken.