Een afstandsrelatie laten werken.

Dear girls,

Ik zit met een probleem. Ik heb nu (pas) drie maanden een vriend. Ik vind hem super leuk en ben erg blij met hem. Alleen zit ik met een probleem. Ik studeer sinds eind augustus in Leeuwarden, en mijn vriend woont nog steeds in Almere (waar ik ook eerst woonde). En hij heeft het er echt heel moeilijk mee…

Ik vind het eigenlijk wel fijn aan de ene kant omdat we ernaar uit kunnen kijken om elkaar in de weekenden te kunnen zien, maar zo ziet hij het niet.

Als ik hem whatsapp krijg ik vaak geen of een heel droog en kortaf antwoord. Als ik hem bel is hij geirriteerd en weet hij niet hoe snel hij de telefoon moet ophangen… Het maakt mij zeg maar kapot, alsof hij wilt dat het uitgaat maar alleen als ik het uitmaak. En dat is aardig moeilijk. Maar in de weekenden wanneer ik met hem ben dan is het net alsof er niets aan de hand is…

Ik heb geprobeerd om met hem erover te praten maar dan beloofd hij allemaal dingen die hij vervolgens weer niet nakomt. Zoals dat ik hem elk weekend vraag of hij nu wel normaal tegen mij kan doen als ik in Leeuwarden zit, en gewoon antwoord kan geven en iets uit zichzelf kan laten horen, en dan zegt hij ja zal ik doen maar vervolgens doet hij dat niet.

Ik geef alles momenteel ervoor om de relatie tussen mij en mijn vriend te laten werken, maar hij stribbelt zo erg tegen. Alle argumenten die ik hem geef zijn voor hem niet genoeg. En nu is mijn vraag, heeft iemand nog tips of advies dat ik kan opvolgen? Ik wil het namelijk echt heel graag laten werken…

Xxxx

Hem er op aan spreken dat hij zich niet aan zijn beloftes houdt en hem vragen of ie nog wel serieus moeite wil doen.

hallo Veerle,