Een afstandsrelatie laten werken.

Dear girls,

Ik zit met een probleem. Ik heb nu (pas) drie maanden een vriend. Ik vind hem super leuk en ben erg blij met hem. Alleen zit ik met een probleem. Ik studeer sinds eind augustus in Leeuwarden, en mijn vriend woont nog steeds in Almere (waar ik ook eerst woonde). En hij heeft het er echt heel moeilijk mee…

Ik vind het eigenlijk wel fijn aan de ene kant omdat we ernaar uit kunnen kijken om elkaar in de weekenden te kunnen zien, maar zo ziet hij het niet.

Als ik hem whatsapp krijg ik vaak geen of een heel droog en kortaf antwoord. Als ik hem bel is hij geirriteerd en weet hij niet hoe snel hij de telefoon moet ophangen… Het maakt mij zeg maar kapot, alsof hij wilt dat het uitgaat maar alleen als ik het uitmaak. En dat is aardig moeilijk. Maar in de weekenden wanneer ik met hem ben dan is het net alsof er niets aan de hand is…

Ik heb geprobeerd om met hem erover te praten maar dan beloofd hij allemaal dingen die hij vervolgens weer niet nakomt. Zoals dat ik hem elk weekend vraag of hij nu wel normaal tegen mij kan doen als ik in Leeuwarden zit, en gewoon antwoord kan geven en iets uit zichzelf kan laten horen, en dan zegt hij ja zal ik doen maar vervolgens doet hij dat niet.

Ik geef alles momenteel ervoor om de relatie tussen mij en mijn vriend te laten werken, maar hij stribbelt zo erg tegen. Alle argumenten die ik hem geef zijn voor hem niet genoeg. En nu is mijn vraag, heeft iemand nog tips of advies dat ik kan opvolgen? Ik wil het namelijk echt heel graag laten werken…

Xxxx

Hem er op aan spreken dat hij zich niet aan zijn beloftes houdt en hem vragen of ie nog wel serieus moeite wil doen.

hallo Veerle,

Ik heb meer dan twee jaar een lange afstandsrelatie met mijn vriend gehad. Tegenwoordig wonen we in dezelfde stad en hebben plannen om samen te gaan wonen. Wat voor ons heel erg werkte was dat we elkaar heel erg los lieten. Wanneer ik bij mijn ouders was, was ik niet de hele tijd met hem bezig. Vaak spraken we elkaar in de avond heel even, dit deden we vaak via skype. We vertrouwen elkaar voor de honderd procent en zijn nooit jaloers naar elkaar geweest. Het mooie van een langeafstandsrelatie vond ik toch wel het moment dat we elkaar weer zagen. Het kan zeker werken als jullie beide er maar even veel energie in stoppen.

Mijn tip aan jullie is:

• niet elke minuut van de dag met elkaar bezig zijn. De hele dag door met elkaar appen of bellen enz.
  • Skype, zo ben je toch wat dichter bij elkaar en maakt het praten stukken makkelijker.

Je vriend vindt het blijkbaar lastig dat je niet meer om de hoek woont. Leeuwarden is niet naast de deur, maar er zijn genoeg momenten dat je door de weeks kan afspreken lijkt me. Hij moet er de voordelen van in gaan zien, niet het nadeel dat je nu wat verder weg woont. Gelukkig voor hem zit je niet aan de andere kant van de wereld. Ik zou hem er nog een keer goed op wijzen dat het nu even niet anders is en hij het gaat accepteren of jullie gaan uit elkaar.

Ik heb hetzelfde verhaal maar dan is mijn vriend in een andere stad gaan studeren. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het er ook écht moeilijk mee heb… Vooral omdat ik eigenlijk graag wou gaan samenwonen en hij niet dus nu zit ik elke dag thuis af te tellen tot hij weer terug komt terwijl hij de tijd van zijn leven heeft op kamers. En het is niet dat ik het hem niet gun, echt niet, maar het steekt gewoon een beetje. Ook ik negeer hem wel eens terwijl hij juist zn best doet om extra lief te zijn. Als hij zegt dat hij me mist, kan ik maar één antwoord bedenken: ‘dan had je niet moeten weggaan of had je me mee moeten nemen. eigen keuze dus niet zeuren’. Onredelijk van me, ik weet het. Het is gewoon een soort jaloezie en teleurstelling omdat ik zou graag bij hem zou wonen en hij dat niet wilt. Ik wil ook niks horen over wat hij doet daar op kamers. Nu klink ik echt als een jealous bitch, maar dat ben ik niet, echt niet… Weet gewoon ook niet zo goed wat ik ermee moet… Anybody help?

Kijk eens in het lotgenoten lange afstands relatie topic die hier is
Daar heeft bijna iedereen een lange afstands relatie en ik weet dat het soms heel moeilijk is maar echte liefde overwint en probeer af en toe ook te skypen dan zie je elkaar toch nog een beetje
Ik hoop je in de andere topic te zien
Succes

http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/lotgenoten-lange-afstands-relaties-266208.0.html