Een aantal vragen nu ik gezakt ben..

Hoi allemaal,

Ik ben gezakt voor mijn vwo en ik heb een aantal vragen.
Als je het jaar opnieuw gaat doen krijg je dan ook nog gym
of heb je dit als het ware al afgesloten?
En ik weet niet of er mensen zijn die ooit gezakt zijn en kunst
hebben gehad, moet je hiervoor ook al je werkstukken opnieuw maken?
Wij hadden dit jaar namelijk een school examens voor kunst alleen
werkstukken en dan het centraal examen.

Hopelijk weet iemand hier antwoord op (ik ga ook nog wel naar school
om het erover te hebben maar dat duurt nog even)

Alvast bedankt!

? weet niet. wij kunnen op vwo geen extra gym,

als je zakt is het net alof je blijft zitten,
dus moet alles gewoon over

Gym? Ik had in mn examenjaar echt geen gym meer.

Oh kut zeg dat je gezakt bent.
Je moet alles gewoon over doen.

Ik heb wel vwo kunst gedaan dit jaar (en afgesloten) dus kan je daar weinig over vertellen hoe het met herhaling werkt.

Maar waarom ga je niet naar de vavo?

Ik was vorig jaar gezakt, mijn keuzevak bv3 (tekenen/handenarbeid) hoefde ik niet per sé over te doen dit jaar omdat ze mijn SE-cijfer van vorig jaar wel wilden laten staan (en ik geen examen hoefde te doen in kunst, omdat ik oude 2e fase ben). Mijn leraar Muziek vond het niet de moeite om voor één leerling vroeg zijn bed uit te komen, dus daar hoefde ik ook niet heen en bleef het SE-cijfer van vorig jaar ook staan. Gym moest ik wel gewoon met m`n nieuwe klas meedoen.
Voor de rest van de vakken moest ik gewoon wel alles weer doen qua leer/lees/luister/schrijf-toetsen. Alleen handelingsdelen (literatuur Engels/Frans/Duits/Nederlands + schrijfdossier Nederlands) hoefde ik dan weer niet over te doen omdat ik dat al gewoon goed had afgesloten en ze het niet nodig vonden om daar wéér tijd aan te besteden. (okee, die reden is best apart, maar leraren leven heus wel met je mee!)
Kortom: Het ligt volledig aan je school/docenten!

Waarom ga je niet VAVO doen? Gewoon de vakken waarvoor je bent gezakt overdoen op het VAVO. Dat is een deeltijd opleiding en dan kan je zelfs werken.
Ik ben namelijk ook gezakt voor me VWO, maar ik ga dus VAVO doen.

Mijn vriend is dit jaar ook gezakt voor zijn vwo en hij denkt dat je dan geen gym meer hebt.
Een vriend van hem was ook gezakt vorig jaar en had dat ook nooit gehad dus lijkt me van niet?
Je hebt als het ware al alles gemaakt zoals profielwerkstukken enz.
Mijn vriend had het daar over…
Hij kon trouwens kiezen of hij alleen naar een andere school ging voor die vakken waar hij op gezakt was of het jaar over deed hij doet het jaar dus over om zijn gemiddelde omhoog te halen.

Bij ons hoef je de werkstukken waarvoor je een 7 of hoger had niet meer overnieuw te doen. En gym moet je wel over doen, maar dan hadden we alleen het eerste halfjaar. Ik ben zelf niet gezakt, maar dat kregen we uitgelegd xd

Mij is vertelt dat je cijfers uit de vijfde klas blijven staan, en dat je alles van 6vwo over moet doen. Behalve de afgesloten vakken, dat is bij ons alleen gym/sportorientatie &je profielwerkstuk…

Dat is volgens mij per school verschillend. Als ik jou was zou ik het op jouw eigen school vragen :slightly_smiling_face:

Bij ons moet je alles overdoen, behalve sommige praktische werken (zoals practica bij na/sk/bio), mondelingen en je PWS. Je toetsen moeten iig allemaal over.
Dit verschilt per school dus nogal, goed informeren dus!

Kan je niet kiezen voor volwassen onderwijs zodat je alleen de vakken hoeft te doen waarvoor je gezakt bent?

volgens mij hoef je alleen geen profielwerkstuk meer te doen. gym wel, voor tekenen/kunst moet je echt wel de werkstukken maken. bij havo hoef je geen ckv en maatsch meer te doen volgens mij

Bij ons hoef je niet alles opnieuw te doen… Literatuur, Maatschappijleer, Gym en Profielwerkstuk blijven de cijfers van staan op onze school.

Bij ons hoeft gym niet meer, kunst wel, dat is gewoon een vak. Je moet toch ook al je Nederlands toetsen opnieuw maken?

Bedankt voor de reacties alvast!
Ik ga het morgen wel allemaal even vragen op school
en vavo is geen optie voor mij ik heb voor 5 vakken een onvoldoede
en ik heb m&o wat ze niet geven op de vavo bij vwo.
Ook heb ik geen compensatie want voor Nederlands heb ik twee tiende
te kort. Het leek mij dus het beste om het jaar maar gewoon over te doen.

Bij ons bleven je SE-cijfers staan.
Verschilt per school denk ik.

Bij ons niet hoor, je profielwerkstuk hoeft niet nog een keer en een aantal cijfers van vorig jaar mocht je gewoon houden,
je moet wel alles even bespreken met je leraren dan.