Eemaal in de klas

Ik kan een heel druk meisje zijn. Maar meestal op school ben ik een nette en gemotiveerde meid. Maar ik heb een probleem.

Elk schooljaar lijkt het fout te gaan. Vriendinnen maken. (of teminste ik denk dat het fout gaat.) Ik raak snel aan iemand gehecht. En dan even denk ik dat we vriendinnen zijn. Maar dan binnen de kortste keren loopt mijn ‘‘vriendin’’ met iemand anders. tuurlijk mag dat! Maar ik word altijd jaloers. Ik snap dat niet van mijzelf. Als ik dan dat meisje waarmee ik eerst optrok zie lopen met een ander, krijg ik echt een rot gevoel van binnen.

Waarom stapt er nou nooit eens iemand op mij af. denk ik dan. Ik ben helemaal niet raar ofzo. Ik doe tegen iedereen aardig. Dat snap ik dus niet. En dan word ik onzeker, en dan denk ik dat ik er niet bij hoor. en dan ga ik mezelf lonely voelen…

Ik voel me niet echt op mijn gemak in de klas dus. Als ik op school ben verlang ik naar thuis. Want ik ben bang dat ik over schiet. Maar doordat mensen zien dat ik onzeker of bang voor iets ben. Knappen ze misschien op mij af. (of hoe je dat zegt)

Wie heeft tipss? x :bored: :dry:

Waarom zorg je er niet voor dat je met meerdere meiden om gaat? Misschien ook uit andere klassen?

Probeer inderdaad met wat meer mensen te praten, wat meer mensen te leren kennen. Vaak kun je via vrienden ook weer leuke vrienden leren kennen. Probeer je niet zo onzeker te maken, er is niets mis met druk zijn want je kunt je natuurlijk ook niet helemaal anders voor gaan doen dan je bent. Misschien is het wel beter om je iets minder afhankelijk op te stellen. Want dat is voor veel mensen een ‘groter probleem’ dan dat je druk bent hoor.

Ik heb ook best wel veel vriendinnen hoor! en ik ben vooral geen buitenbeentje. Maak bedankt! :flushed:

up?

Ik denk dat je je gewoon wat minder van mensen moet aantrekken en lekker je eigen ding moet doen.

Je hoeft niet per se met iedereen vriendinnen te zijn, toch? Natuurlijk heeft iedereen vriendinnen nodig op school, dat is logisch, maar inderdaad iets onafhankelijker opstellen lijkt me een goed idee.