Education First Santa Barbara

Ik wil heel graag deze zomer de intensiefe cursus doen in Santa Barbara.

Ik vroeg me af of meer mensen dit gedaan hebben en wat ze ervan vonden.
En waar je dan verbleef? Gastgezin, gasthuis of residentie?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :slightly_smiling_face:

Ik heb een tijdje in Santa Barbara gewoond. Ik hou van grote steden dus Santa Barbara was niet echt mijn ding. Het is er wel erg mooi, maar vooral in de zomer erg rustig omdat veel studenten dan naar huis zijn. Je kunt dan dus wel makkelijk housing vinden voor de zomermaanden. Ik woonde zelf in een studentenhuis daar, maar een vriendin van me zat in een gastgezin. Het hangt van je leeftijd af denk ik.
Ik weet niet hou oud je bent en of je een rijbewijs hebt? Een rijbewijs is sowieso handig, maar met Greyhound (als je cheap en skethcy wil) kom je best een eindje en anders gewoon met de trein (dit is fijner).

Edit: kan iemand mij uitleggen, waarom Santa Barbara op eens een link wordt? Wat is dit voor rare manier van reclame?

Mij lijkt Santa Barbara juist een hele leuke stad haha! maar ben er natuurlijk nog nooit geweest.
Zijn jij en je vriendin ook met EF naar Santa Barbara geweest dan?
Ik ben nu 16 maar volgende zomer (als ik ga) 17, heb nog geen rijbewijs jammer genoeg haha.

Ik ging alleen en heb daar mensen leren kennen. Santa Barbara is wel heel mooi, maar niet zo groot en er zijn wel wat huisfeesten in Isla Vista, maar niet zoveel tijdens de zomer maanden. Je kunt er verder niet uit of zoiets. Ze hebben er wel redelijke bussen en fietsen wordt er ook veel gedaan. Ik geloof dat de EF nog wel wat uitstapjes en dergelijke organiseert, maar persoonlijk vond ik in SB zelf weinig te beleven. Begrijp me niet verkeerd hoor, ze hebben leuke winkels, prachtige stranden en je kunt er ook mooi wandelen maar that’s about it).

Er is een topic voor taalreizen, daar kan je dit in plaatsen. Daar staan ook ervaringen met EF.

Ik heb net gister mijn taalcursus naar Oxford geboekt en ik ben ook heel erg benieuwd hoe dit gaat verlopen.
Santa Barbara lijkt mij ook echt helemaal geweldig! Misschien voor een volgende keer :slightly_smiling_face:

polyethylene : ik zoek vooral mensen die met EF naar Santa Barbara zijn geweest.

En ik ben nog heel erg aan het twijfelen of ik in een gastgezin of gasthuis (met 8 tot 12 anderen) zou gaan…
iemand die daar de voor en nadelen van kan opnoemen?

Kan wel zijn, dan moet het nog steeds in een ander topic :’)

Mag hierin
http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-taalcursussen-topic-301338.100.html