ik heb last van eczeem waardoor ik moeilijk make-up op kan doen.
iemand tips?
zalfje op dokter recept
Hoezo kun je moeilijk make-up op doen? kan je huid er niet tegen of is het niet mooi? en over wat voor make-up gaat he? foundation of oogschaduw of iets anders?
Hoezo kun je moeilijk make-up op doen? kan je huid er niet tegen of is het niet mooi? en over wat voor make-up gaat he? foundation of oogschaduw of iets anders?
sorry voor de dubbel post
Ik heb er ook last van.
Als je je huid wat met vaseline insmeert of zalf die je van de dokter hebt, kun je de volgende ochtend gewoon makeup opdoen.
Ik heb zelf makeup van clinique. Is wel even een grote uitgave, maar ik merk wel dat het veel beter is voor mijn huid.
Sinds ik geen vlees meer eet heb ik bijna geen eczeem meer! Weet niet of het toeval is, maar misschien kun je proberen om minder vlees te eten.
Verder de huid goed vet houden, vooral 's avonds met een vette creme, en op de hele droge plekjes gewoon vaseline. Het glimt wel wat raar maar je ligt dan toch op bed. Het helpt zeker weten.
Ook 's ochtends voordat je de make up op doet eerst goed insmeren met een creme. Dit goed in laten trekken en daarna make-up op doen.
Als je 's middags thuis komt en je hoeft niet meer weg kun je het er ook afhalen en insmeren met een creme. Hoe minder lang het er op zit, hoe beter voor je huid.
Ook kun je vochtinbrengende maskers proberen, er zitten best wel goeie tussen. Wel voor de gevoelige huid!
het gaat vooral om oogmake-up dat van de dokter niet meer mag omdat ik eczeem heb op mijn oogleden. (;s)
en foundation en zo ziet er neit uit omdat mijn huid gaat schilveren.;s
invetten doe ik al heeeeeel veel!
please nog mense?
gewoon sowieso geen foundation meer gebruiken en je huid goed insmeren. je moet gewoon accepteren dat je huid daar niet tegen kan en het ziet er sowieso niet mooi uit foundation met daaronder eczeem huid. En anders dan invetten is er gewoon niet, was het er maar
's avonds vaseline op je oogleden doen, vaseline is het enige wat niet enorm begint te branden.
ja klopt,
die hormoonzalf brand echt heeeeel erg!
ik heb het nu opgedaan.
grrrrrr.
Alleen met uitgaan make-up op doen. Dat doe ik nu zelf ook.
Ik heb al een paar jaar lang last van eczeem door cosmetica, en mijn huid is inmiddels zo aangetast dat het niet anders meer kan.
Dus zorg goed voor je huid, en stop met make-up dragen. Ik wou dat iemand dat tegen mij had gezegd destijds, want anders was mijn huid nu ook niet zo dun geweest.
heb je stress? zit je niet lekker in je vel? ik heb dat ook gehad. in stress periode… neem rust
Het hoeft niet perse door stress te komen. Ik heb het gewoon vanaf mijn geboorte al, en misschien moet je gewoon een nieuwe creme nemen. Ik heb nu een theerzalf voor’s avonds en het gaat al gelijk beter
ik heb zelf ook eczeem, ik gebruik makeup (foundations) op waterbasis… en parfum vrije makeup
hoe oud ben je? Ik heb een tijd ook eczeem op mn ogen gehad (uiteindelijk had ik een soort wondje/sneetje onder mn ogen, heel naar) maar ik ben er over heen gegroeid ofzo. Ik had het btw erg toen ik 12 en 13 was, nu ben ik 19 en heb ik nog wel eczeem maar gelukkig niet meer op mn ogen.
Maar idd, goed invetten en zo weinig mogelijk make up gebruiken is gewoon het beste. anders kan je aan je dermatoloog vragen wat je het beste kan doen?
Smeer je hormoonzalf op je ogen? Want daar moet je wel mee oppassen hé.
waarom moet je daar mee oppassen?
daar kan je huid heel erg dun van worden en aangezien je huid daar al heel dun is moet je daar niet te veel hormoonzalf opsmeren;)