Eczeem

Hoi lieve meiden,

Een tijdje terug is er seborroïsch eczeem bij mij geconstateerd en het neemt nu zo’n beetje heel mijn leven over. Ik heb vreselijke rode, jeukende plekken in mijn gezicht die soms gezwollen zijn. Daarnaast heb ik schilfers in mijn haren, wenkbrauwen en wimpers en deze vallen ook heel erg uit. Mijn wenkbrauwen en wimpers zijn al zeker voor 2/3 uitgedund. Ik heb al verschillende bezoekjes gehad bij de dokter en dermatoloog. Ik heb sterke steroïde crèmes gebruikt, maar naar mijn idee werd het daar alleen maar erger van. Ook speciale shampoo geprobeerd voor de schilfering, maar dat hielp even en de haaruitval werd dubbel zo erg. Het is op dit moment zo erg dat ik er erg depressief door ben en ik voel me erg onzeker en onaantrekkelijk. Ik vroeg me af of er hier meer meiden zijn die iets soortgelijks hebben (gehad)? Of dat jullie tips hebben voor producten dat roodheid en schilfering wegtrekt?

Edit: Ik was mezelf al met lauwwarm water dus niet heel warm en ik vermijd zeepproducten.

Ik hoor graag van jullie!

Wat super vervelend zeg! Ik snap dat het zoveel invloed heeft op je leven…
Ik heb al mijn hele leven eczeem op mijn handen, ook erg vervelend omdat je die altijd gebruikt, maar het is te overzien.
Als zalfjes enzovoort niet helpen, zou ik als ik jou was eens verdiepen in wat eten kan doen. Veel mensen zijn er van overtuigd dat het in stand houden van eczeem van binnenuit komt en door bepaalde producten te vermijden je een heleboel kan verminderen.
Ikzelf gebruik altijd neutrale vaseline, of uierzalf. Een product zonder toegevoegde onnodige dingen, en heel erg vet zodat het voorkomt dat mijn huid nog verder uitdroogt of gaat barsten.

Zegt je dermatoloog ook dat het Seborroïsch eczeem is?
Volgens mijn HA had ik dat ook, heb ook steroïde cremes en shampoo(Globex, ook voor Psoriasis) gehad, daar werdt het van beide alleen maar erger van en min har is ook erger uit gaan vallen van die shampoo.

Toen ik naar de dermatoloog ging, zei deze dat ik en een super gevoelige huid(jeuk/rood) en acne had, als in witte bultjes(sorry ;w;)

Ik heb ook ineens eczeem (ik denk ten minste dat dat het is) onder mijn wenkbrauw, terwijl ik daar eerder nooit last van had. Dus ik heb geen tips, maar ik volg je topic wel even!

@Totoro ja zowel de huisarts als de dermatoloog kon meteen zeggen dat het SE is. Ik heb al zoveel geprobeerd van steroïde crèmes en shampoos tot natuurlijke producten, maar de jeuk en schilfering gaat maar niet weg. Ik eet nu extra gezond en probeer niet veel stress te hebben, maar door al het haar dat uitvalt krijg ik juist stress. Het begon met een rood vlekje onder mijn wenkbrauw en het is nu over heel mijn hoofd uitgebreid. Ik ben nog steeds op zoek naar de gouden tip.

Gebruik je ook natuurlijke shampoo/douche schuim?
Ik heb het geloof ik niet, maar het leek er eerst wel op.

Suiker zou geloof ik inderdaad niet goed zijn, daar krijg ik ook jeuk van als ik dat te veel eet.

Eczeem is zo klote he…

Ik heb zelf last van constitutioneel eczeem en ik merk dat mijn eczeem een heel stuk minder is als ik vitamine D tabletten slik. Deze tip heb ik ooit van iemand gehad die zelf he-le-maal onder het eczeem zat en er ook meerdere weken voor in het ziekenhuis heeft gelegen, maar sinds zij vitamine D tabletten slikte bijna nergens meer last van had. Wellicht helpt het bij jou ook!

Ik heb ook heel erg last van eczeem/psoriasis op mijn hoofdhuid. Helaas loop ik zelf ook nog steeds bij de dokter en de acupuncturist (dit heeft het bij mij wel een stuk minder erg gemaakt. Ik had namelijk ook veel eczeem op de rest van mijn huid en dat is daardoor een stuk minder, maar ik ben er wel via via terecht gekomen en niet elke acupuncturist heeft dezelfde werkwijze. Je mag me een note sturen als je wilt daarover!). Maar verder kan ik je helaas niet helpen aangezien ik er zelf ook zoveel last van heb over mijn hele lichaam:(