Eczeem

Hee,

Ik heb heel erg last van eczeem. Tussen mijn benen zitten veel plekken en in mijn knieholten. Op mijn armen, zit op een rand van mijn armen ook veel, onder mijn kont en bij mijn nek. Ik heb er nu heel erg last van, want ik ging laatst zwemmen met een aantal mensen uit mijn oude klas en toen zei een vriendin van me ’ oh wat erg, dat wat op je benen zit. Dus ik negeerde haar want daar had ik geen zin in maar mijn beste vriendin merkte dat al en die zei dat toen tegen haar. Maar daarom vind ik het ook niet zo leuk om een bikini te dragen want dan ben ik bruin en dan zie je al die rode plekken. Het jeukt en doet pijn als ik ga zitten omdat het net onder mijn kont zit. En ik heb ook het gevoel dat mensen het laat maar zeggen vies vinden. Ik ben ook al naar de dokter geweest en die heeft me hormoonzalf gegeven en hij zei, misschien de dermatoloog maar die kan ook niet veel meer doen, maar mijn moeder had het vroeger ook maar minder erg. Ik heb er nu ook al twee keer krentenbaard van gehad. Heeft iemand dit ook gehad, ervaring?

Liefsz

http://www.beautybody.nl/…2231536_8713713040950.jpg

ik heb deze,
werkt heel fijn!!
laat je niet kwetsen door wat mensen zeggen!!

Dankjewel!

Ik heb het zelf ook al jaren heel erg, en de truc is om het vettig te houden want daar kan het eczeem “niet tegen”. Ik heb zelf een vette creme van de huisarts gekregen, maar een goeie laag vaseline werkt ook.

Jep, ik heb het ook heel erg. Maar toen ben ik naar een speciale arts gegaan… Ik heb een creme gekregen die ik 5x in de week 's avonds moet aanbrengen en hij werkt best goed. Ik heb bijna geen wondjes meer of kloven. Maar nog wel de donkere plekken. Ik ben zelf wel getint dus de plekken zijn niet rood maar héél donker

Ik heb ook eczeem, ben ook onder behandeling bij een dermatoloog. Maar ik heb helaas ook nog geen echt goede zalf gevonden om het onder controle te kunnen houden. Wel kreeg ik de tip om hormoonzalf 4 dagen te smeren, en dan 3 dagen niet( wel andere zalfjes natuurlijk)

En wat ze hierboven al zeggen, mensen hebben vaak hun mening klaar over eczeem. Maar bedenk je dat als ze het niet hebben, ze ook niet weten waar ze over praten. Gewoon niet op ingaan dus:)

Oh, bah. Ik heb ook hormoonzalf moeten gebruiken, het heeft alleen niet geholpen xd

Ik heb dit ook heeel erg, al sinds mijn vierde. Ben zelfs drie weken opgenomen geweest in het ziekenhuis, toen ik zo klein was, en kreeg daar een speciale behandeling met lagen verband enzo. Leek wel een Teletubbie, was compleet ingepakt. Mensen dachten ook dat ik zo verschrikkelijk verbrand was, het zat werkelijk óveral.

Nu is het wel minder geworden, maar heb het ook in mijn knieholtes nog behoorlijk. Hiervoor loop ik bij de huisarts en heb pas weer een nieuwe crème gekregen. De zwaarste die ze hadden. Deze mag ik twee dagen smeren en moet dan een dag stoppen. Hij zei dat de dermatoloog niet veel meer kon doen dan hijzelf, dus wilde hij dat liever nog even uitstellen.

Soms is het een tijdje weg, maar even later zit het er weer. Ik ga ook écht niet in bikini lopen als het er zit, schaam me dan gewoon te erg.

Ik heb zelf ook eczeem, en een wondermiddel heb ik nog niet gevonden.
Hormoonzalf smeren helpt altijd wel. Verder is Dream Cream van Lush ook een fijne créme, maar wel redelijk prijzig. Ecz easy balm (volgens mij alleen op internet verkrijgbaar) gebruik ik ook wel eens wanneer ik te vaak hormoonzalf gebruikt heb. Het is een natuurlijke créme met allerlei kruiden.

Ik heb al sinds m’n geboorte eczeem. Moet zeggen dat het de laatste jaren veel minder erg is geworden, als kind had ik het overal en daarna altijd in de zomer in m’n knieholtes, in de binnenkant van m’n ellebogen en op m’n polsen. Nu zit het alleen nog bovenop m’n linkerpols en in de binnenkant m’n ellebogen. Dus houd hoop dat het ooit weggaat of minder wordt :slightly_smiling_face:

Ik heb ook sinds mijn geboorte eczeem. Toen had ik het heel erg en moest ik speciale kleren aan. Ze dachten toen altijd dat ik niet tegen dieren en knuffels kon, dus die mocht ik niet hebben. Het is toen een paar jaar weggeweest en nu komt het kei hard terug. Ik werk in de zorg en moet dus veel met me handen in en uit het water (met zeep). Als ik een dag gewerkt heb, zitten heel mijn handen onder het eczeem. Sinds kort is het nat eczeem geworden en liggen dus heel mijn handen open. Ook komt mijn eczeem op momenten dat ik veel stress heb, vaak in mijn ellebogen. Ik ben onder controle bij de dermatoloog en eigenlijk is de enige oplossing voor mij stoppen met werken. Ik gebruik de meest agressieve hormoonzalf die er is en het werkt gewoon niet. Als het na de zomer nog zo heftig blijft dan krijg ik een lichttherapie kabine thuis.

ik heb ook eczeem, maar gelukkig enkel in mijn knieholtes en in de plooi van mijn armen. en het enige dat bij mij echt fijn werkt tegen de jeuk is een homeopatisch middel tegen eczeem van vsm

Ik heb Atopisch Eczeem en kom er ook niet meer vanaf.
Ik heb het vanaf mijn 10e/11e, en ik heb het op mijn hoofdhuid, handen, armen, benen, rug en nek. (En kleine plekjes op mijn buik, maar die komen vaak niet terug)
Een goede hormoonzalf die ik heb gekregen heet: Ibaril. Ik zweer daarbij. Ik weet niet of je een droge huid daarbij hebt, als je dat hebt zorg er dan goed voor dat je je huid goed hydrateert! Ik had altijd vettige vaseline creme (op recept, dus niet de vaseline uit de winkel) en nu gebruik ik de Shea body butter van The Body Shop. (Vanwege de veeeeel betere geur.)

Ik heb een tijd gehad dat helemaal niets hielp. Toen heb ik lichttherapie gehad, wat echt heeeel goed geholpen heeft. En ik zou sowieso een verwijzing vragen naar de Dermatoloog, wat je huisarts ook zegt. Een dermatoloog weet veel beter wat er te doen valt met je huid.

En ik heb een keer zo erg eczeem gehad op mijn gezicht dat iemand mij lachend vroeg of ik kanker had. Ik ben daar heel erg ziek van geweest, maar wat anderen daarnaast over mijn eczeem hebben gezegd heb ik voor lief genomen. Wees er niet onzeker door, want je hebt het nu eenmaal en je zal ook niet de laatste zijn ermee. :slightly_smiling_face:
Wat ook helpt is onder de zonnebank gaan! Kijk wel uit met hormoonzalf, want dat in combinatie met zonnebanken/zonnebaden is roepen om verbranden!
Ik heb zelf een zonnebank thuis staan en als ik dan weer een eczeemaanval of allergie-aanval heb gehad dan helpt de zonnebank (+ daarnaast goed smeren) heel goed!

Ik heb ook eczeem, heb het vroeger als kind echt op iedere plek gehad die je maar kan bedenken. Heb het nu met name bij mijn knieholtes, elleboog, gezicht, handen, en vingers(!).

Ik heb diverse hormoonzalfjes van de huisarts gehad. Momenteel gebruik ik, als ik weer last heb van eczeem, ‘Triamcinolon zalf’ en daarbij is de eczeem plek vaak binnen een paar dagen weg.
Ook niet te warm douchen kan helpen en parfumvrije producten (douchegel etc.)

Ik had het vroeger in mijn knieholtes maar is gelukkig overgegaan na een zalfje. Geen idee welke, maar het hielp wel

Hi Engel 30, helaas ook altijd veel last van eczeem gehad… en nu mijn oudste dochtertje ook. Soms is het nl erfelijk. Bijvoorbeeld bij constitutioneel eczeem. Er is een aantal algemene tips zoals zon, zee, Dode Zeezout, lauw baden en douchen, parfumvrije producten en katoenen kleding dragen.
Op www.eczeem.nl, een site waaraan ik zelf ook heb meegeholpen, kun je heel veel tips bij elkaar vinden van mensen die ook allemaal last van eczeem hebben. Hopelijk heb je daar wat aan.

Groeten

Dankjewel! ^^

De wonderzalf voor mij; cutivate zalf! Echt waar, heb nog nooit zo’n fijne zalf gehad, na een paar uurtjes trok heel mijn eczeem weg, echt… geen woorden voor haha. Het heeft mij zo erg geholpen!

ik had ook erg last van ik kreeg altijd jodium zalf mee van de dokter recept

Ik had eczeem toen ik klein was, en toen gooide mijn ouders me in het water in Turkije, en ik gillen, gillen, niet normaal! Maar gek genoeg was daarna het eczeem helemaal weg en ik heb het nooit meer gehad. Ben superblij dat het weg was, en als je er echt last van hebt kan je het doen maar geloof me het deed echt zeer haha.