Eczeem Jeuk

Ik heb eczeem onder mijn kin.

http://i41.tinypic.com/2efs0ia.jpg

Maar ik heb zo’n jeuk weet er iemand wat ik tegen de jeuk kan doen ?

Ik heb net maar tretinoine gesmeerd en het brand nu zo erg :expressionless:

Aloe vera créme?

Ik kreeg het vaak van pleisters die heel erg kleven. En dan vaak op mijn handen en voeten. Ik ben naar de dermatoloog geweest, die heeft allerlei stoffen op een gigantische pleister gedaan op mijn rug. Dat bleef dan een paar dagen zitten en dan bleek dat ik allergisch was voor iets in rubber enzo. En dan heb ik crème gekregen.

Hormoonzalf bij de dokter halen.

Ik heb zelf ook heel erg last gehad van eczeem en puur tegen de jeuk helpt vette (hormoon) zalf wel het beste! Maar als je dan niet direct in huis hebt zou ik er iets van bodybutter of een andere zalf (liefst met weinig ‘prikkende’ ingrediënten er in) op smeren

Dat plak ding is een pleisterproef!

Maar langs de huisarts ja. Die geeft je misschien eerst een vaseline zalf. Dat is dan een vette creme. En als hij dat niet doet, krijg je een hormoonzalf. Daarmee verdwijnd het vet snel. Alleen je lichaam raakt heel snel gewent aan de zalf. Dus je moet het rustig afbouwen. En echt niet te veel/te lang gebruiken, anders krijg je pigmentlose plekken en een super dunne huid. Dat heb ik bij me arm holtes, en is voor altijd. Dus eigenlijk kan je dat een beetje vergelijken met een litteken voor altijd.

Of als hij/zij denkt dat het contact eczeem is, krijg je dus die pleister proef. Ik had wel erg last van die pleister proef, geen bh dus een wijd shirt enzo. En niet op je rug proberen te liggen. En ik kon slecht buigen enzo, dus dat was na een tijdje echt pijnlijk aan me rug. Maar het resultaat is echt handig, als je wel allergisch bent. Dan kom je er ten minste achter waar je allergisch voor bent, en kan je er wat tegen doen!

Ohja, en gebruik alleen vette zalfen tot die tijd. Het liefst zonder parfum en parabenen enzo. En geen parfum daar dus opspuiten!

Volgens mij komt het door parfum.
Want ik had eergister miss dior gespoten en toen de volgende dag was het rood had ik jeuk en nu is het erger geworden.
Maar wordt die pleister dan op mijn kin geplakt ?

Ik ben trouwens al zovaak naar de dokter geweest voor mijn huid maar hij verwijst me nooit door naar een dermatoloog

had ik ook precies hetzelfde! ik ging naar de dokter , kreeg een creme en toen ging het weg (: (btw ik kreeg het ook gewoon van de dokter zelf en niet van een dermatoloog!)

Ik had super erg eczeem op mijn handen en van kleins af aan in mijn arm holtes en nu heb ik hormoon zalf van de dokter en ik ben er helemaal van af :slightly_smiling_face:

Ik ben van eczeem af sinds ik geen vlees meer eet:)