Economische studies (HBO)

Ik wil volgend jaar iets economisch gaan studeren, maar ik weet nog niet wat. :cold_sweat: Ik twijfel tussen de opleidingen IBS, Bedrijfseconomie, Accountancy, Fiscaal Recht en Economie. Ik ben al naar de open dagen geweest en ik heb ook al op de website van hva gekeken, maar ik vind het nog steeds lastigā€¦ Ik hoop met dit forum meer te weten. Heeft een van jullie een van deze studies gestudeerd of is een van jullie daarmee bezig? Zo ja, lees ik graag jullie ervaringen! (raad je de studie aan/af etc.). Alvast bedankt voor jullie antwoorden! :relieved:

Bedrijfskunde MER sprak mij ook aan, weet niet of jij dat wat vindt

Ben je ook al naar een meeloopdag geweest en kan je iemand die hoofd is van die opleiding niet vragen of je bijvoorbeeld enkele studenten een mailtje mag studeren om hen wat vragen voor te leggen?

Ik ga dit doen, ik twijfelde ook tussen commerciƫle economie en fiscaal recht en economie maar MER is toch wat algemener.

Ik heb voorheen bedrijfskunde MER gedaan in Rotterdam. Ik heb het destijds ook gekozen omdat het zo algemeen is en je er in principe alle kanten mee op kunt gaan.

Zelf studeer ik Bedrijfskunde MER, dit is veel breder en je leert van een boel gebieden wat. Je krijgt ook genoeg economie. Maar dit geeft meer zekerheid na je studie, als je nu nog niet zeker weet wat je wilt gaan doen later, je hebt meer opties