Economische hbo opleiding zonder economie?

Hey allemaal.

Ik ga volgend jaar beginnen op de Vavo en ga dan Havo 4 en 5 in een jaar doen. Daarna wil ik een hbo bachelor gaan doen. Ik heb nu gekozen voor een NG-profiel omdat ik dacht dat ik een hbo daarop gericht wil doen, nu weet ik dat niet zeker en trekt een opleiding richting de economie mij ook heel erg.
Maar ik kon niet kiezen om ook het vak economie te volgen volgend jaar op de Vavo.
Ik weet ook niet of het nog mogelijk is om te veranderen van profiel, en ik weet ook nog niet zeker of ik dadelijk helemaal niet de ng kant op wil.

Mijn vraag is dus, kan je helemaal geen economische opleiding doen zonder economie gehad te hebben?
Ik ben nog helemaal nieuw in de havo/hbo richting dus snap er nog niet zo veel van haha :cold_sweat:

Beschik je over een havo-, vwo- of een ‘oud’ mbo-lang-diploma met een doorstroomprofiel of vakkenpakket waarmee je niet (direct) toelaatbaar bent? Dan heb je een deficiëntie. Deze deficiëntie moet je opheffen vóórdat je met de opleiding start. Hiervoor biedt Hogeschool Rotterdam speciale deficiëntietoetsen aan, die je met positief resultaat moet afronden.

Dus kan wel maar je moet een toets maken.

Aah super bedankt!