Economie

Hee, ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen. Want ik snap het niet helemaal. En sorry, maar ik kon het niet kopiëren door een stomme site :blush:
Dus heb het zo maar gedaan:

http://i39.tinypic.com/5xna8p.png

ohja, achter ‘produceert’ , moet staan: in de horeca.
Hopelijk is er iemand die dit een beetje snapt.

Wat snap je niet?

ik zie niet echt een vraag. maar ik weet dit wel: mo (marginale opbrengsten) = 224,91. mk (marginale kosten) = 39 euro. TO (totale opbrengsten) = 224,91q TK (totale kosten) = 17q + 57057. Breakevenafzet => TO = TK. zoiets denk ik? welke klas is dit? + niveau

^ 3 Vwo & het gaat over constante kosten, variabele kosten enzo. Maar ik weet niet wat een dekkingsbijdrage is.

De vraag is trouwens; Bereken de break-even afzet. … stuks FP-33.

volgens mij wat breakeven-afzet is… of haar antwoord klopt
Zo lang geleden was het ook niet dat ik dit had… maar ben het alweer vergeten

dat staat er, dekkingsbijdrage = verkoopprijs exclusief btw - inkoopprijs - var. kosten. dus dan is de verkoopprijs MET btw is dus 224,91. zonder btw is dat 224,91 / 1.19 (je haalt er dus 19 procent van af) = 189. 189 - de inkoopprijs = 189 - 39 (inkoopprijs) - var.kosten. var.kosten zijn dus: per stuk 17 euro. 189 - 39 - 17 = 133. Nu heb je dus de dekkingsbijdrage. nu ga ik even denken hoe de breakevenafzet dan moet haha.

oh dat staat er gewoon. het zijn gewoon formules, dus dat moet je gewoon stampen. break-evenafzet = constante kosten / dekkingsbijdrage. je weet ze allebei. 57057 / 133 = 429 producten dus. dat was het. snap je het?

die formules moet je dus goed onthouden.

• dekkingsbijdrage = verkoopprijs exclusief btw - inkoopprijs - var. kosten.
  • break-evenafzet = constante kosten / dekkingsbijdrage.

Dankjewel! Ik snap het nu wel ja, maar weet niet of dat in de toets dan nogsteeds is ;p
Vindt het best logisch nu ik het redelijk snap,haha.

haha het is ook best logisch. graag gedaan hoor!