economie

Ik heb donderdag een belangrijk School Examen van economie.
En ik heb helemaaal geen zin om te leren :O!
Ik word ook steeds afgeleid door andere dingen, mobiel, tv, msn, broertjes…
Ik ga naar zolder, zelfs daar vind ik dingen om wat mee te doen in plaats van te leren!

Hebben jullie misschien tips?

In bed gaan liggen, met maar 1 lamp aan en zonder muziek, is de enige manier waarop ik fatsoenlijk kan leren…

je er gewoon toe zetten en met jezelf afspreken nu doe ik dit, over een (half)uurtje ga ik weer wat anders doen.

Doe je mobiel uit, doe je tv uit, doe je msn uit, doe gewoon je hele computer uit, ga op de wc zitten ofzo (daar is niet echt afleiding hoop ik) sluit jezelf op.

Probeer niet om uren achter elkaar te leren. Doe half uurtje leren 5 minuten pauze. Of een uur leren en dan 10 minuten pauze. En in die pauze ga je dan niet msnen ofzo, maar even wat eten, naar beneden gaan, met je huisdier spelen, weet iket.

komt me heeel bekend voor, ik zou idd in je bed gaan liggen, dat is ook nog lekker warm en als je eenmaal in je bed ligt kom je er ook niet meer zo snel uit om iets anders te pakken omdat je bed zo lekker ligt, en dan af en toe een korte pauze nemen( je moet wel uitkijken dat die pauze niet te lang wordt, dat gebeurt bij miij altijd) en tijdens het leren computer uit!!( ook best moeilijk om je aan te houden, dat weet ik uit ervaring xd)

Alles uitzetten (tv, radio, mobieltje, computer) en op de wc gaan zitten :slightly_smiling_face:

Half uurtje leren, dan weer wat anders doen, dan weer even leren…

naar een kamer gaan waar niks is.
doe ik altijd in onze logeerkamer. staat alleen een bed en een kast :’) oh en een plant.

Jezelf een regel geven: twee hoofdstukken en dan even naar beneden, dan weer twee hoofdstukken etc.
ga op je bed zitten met je boek of achter je bureau
zorg voor voldoende licht en stilte. als je het fijn vind kan je ook muziek opzetten, maar wel zachtjes want je moet niet worden afgeleidt.

Als ik leer in m’n bed ben ik vertrokken hoor! Ik kan altijd pas na het avondeten goed leren op de een of andere manier? Terwijl de rest zich niet meer kan concentreren, ben ik aan het leren haha! :relieved:

je laten opsluiten in de wc?
ik ga meestal gewoon op mijn bed liggen en leren.