Economie

Help!
Ik loop helemaal vast met economie en heb morgen een proefwerk. Het gaat over een grafiek. Met q (de vraag) en p (de prijs).
Dan staat er bv dit bij: qv= -25000p+650000

Wat betekend dat??!! :astonished: Ik snap er niks van!

Dat is de formule die de lijn van de vraag geeft
Qv is namelijk de vraag.

Dus als je de vraag wilt berekenen doe je
-25000xPrijs.
(De prijslijn is ook gegeven lijkt me, en die loopt als het goed is horizontaal?)
En dan nog +650000

Een voorbeeldje:
Dus de vraag bij een prijs van 25 is
-25000x25 = -625000
+6500000 = 25000

Dus bij een prijs van 25 is de vraag 25000 stuks.

Ik denk dat Q dan staat voor het gevraagde en p is de prijs.
Dus dan heb je bijvoorbeel P= 2
dan krijg je QV= -25000x2+650000.

Ooooh ik snap hem! Super bedankt :grinning:

Graag gedaan :grinning:.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel, het meeste hiervan kan ik je waarschijnlijk wel mee helpen:P

Haha ja snap je dit goed? Ik ben zooo slecht in economie :astonished:

Ik snap dit best wel goed, ja.

Maar het ligt ook denk ik best wel aan je leraar hoor met economie.
Want ik haal de laatste tijd echt slechte cijfers voor eco, omdat de repetities veel te lang zijn en die vrouw heel raar nakijkt.
Terwijl ik dit vorig jaar ook al heb gehad en toen had ik altijd hele goede cijfers, en toen had ik een andere leraar.

En ook heel stom; als ik iets, net als dit, bij M&O krijg, snap ik het ineens veel beter. >.<

Heel raar eigenlijk:P

Jaa klopt, die van mij praat ook echt tegen de muur, en ja, als ik iets niet snap haak ik al snel af :stuck_out_tongue:

onze lerares is echt raar
noemt ons achterlijke gladiolen
en is blij als iedereen een 5.8 haalt op het eindexamen.
Zegt ook dat je geen kans hebt in de maatschappij als je blond bent en blauwe ogen hebt, en dan ook nog eens een meisje bent
ik haat haar echt xD

Wtf?
Ze mag helemaal niet zo tegen haar leerlingen praten. Als ik jouw was zou ik eens naar je studiecoordinator/mentor gaan, hoor.

Serieus, dat zou zou betekenen dat ik geen kans in de maatschappij heb? Yeah right xD

Mijn vorige leraar maakte ook wel eens wat opmerkingen. Zoals dat vrouwen tot de Ziek, Zwak en Misselijken groep behoorden. Maargoed, hij maakte altijd wel duidelijk dat ie dat niet meende. En hij maakte zo ook wel eens opmerkingen naar jongens, dus niet dat je denkt dat ie anti-vrouw is:P

Dat is inderdaad heel erg onbeschoft. De mijne roept ook wel is hou je bek of hou je kop ofzo. Maar hij is gewoon wanhopig haha :stuck_out_tongue: