Economie

Hallo iedereen,
ik zou graag volgend jaar economie moderne talen doen maar nu is de vraag, zijn er mensen hier de economie doen? zo ja, wat vinden jullie er zelf van, waarom hebben jullie voor economie gekozen, en valt het mee om te doen?

Ik heb het pakket E&M in de 3e gekozen. Zit inmiddels in Havo 5. Ik vond economie in de bovenbouw totaal anders dan in de onderbouw. We hebben 8 verschillende modules, bijvoorbeeld over ruilen in de tijd of macro-economie. Ik had economie gekozen, omdat ik het anders dan wiskunde vond. Het brengt ook wel wat algemene kennis met zich mee. Je ziet soms wel verbanden met andere vakken. Of in het nieuws of tv programma’s. Ikzelf heb het wel erg moeilijk met economie, de theorie is wel te doen, het berekenen vergt toch wel inzicht. Ik kan niet voor een hele groep oordelen, maar economie kan nooit kwaad. Wil je qua keuze op de vervolgopleidingen nog veel wegen openhouden, dan zou ik zeggen kies economie. Ben je er niet goed in, denk je dat je het ook niet nodig hebt voor een vervolgstudie, dan is mijn advies niet doen.