economie vraagje (box 1)

ik moet een werkstuk maken over het belastingstelsel en ik ben nu bezig met de eigenwoningforfait uitterekenen maar ik heb er een vraagje over.

Als je in box 1 je eigen woningforfait berekend, moet je dat naar beneden afronden. maar moet je dan de tussen antwoorden ook afronden? bijvoorbeeld schrijf 5: 200.000 - 75.000 = 125.000 → 0,55% → ¤687.50 OF 687,00euro?

p.s. dit zijn de procenten:
Nihil
0,20%
0,30%
0,40%
0,55%
¤5.555 vermeerderd met 0,80% van de eigen woningwaarde voor zover deze uitgaat boven ¤1.010.000

maar wat bedoelen ze met dat laatste?!

Oja laat maar ik dacht aan iets anders bij economie, idd het eindantwoord.
Nouja ik had wel een 8,6 voor dit proefwerk :grinning:

Hmm ok…
ik belde net iemand op
die zit op de uva dus is vast slim haha
en hij zei dat ik niet moest afronden alleen het eind antwoord (op eigen voordeel).

nu twijfel ik al helemaaaal haha

Ik heb geleerd tussen berekeningen door niet af te ronden.
Bij de uitkomst moet je áltijd naar beneden afronden, zo zou de fiscus het ook doen.
maar deze stof heb ik anderhalfjaar geleden gehad dus ik kan het fout hebben

Oke, nou iniedergeval bedankt!
Ik rond het niet af :]

tussenantwoorden moet je nooit afronden

Ik heb ook geleerd dat je tussenantwoorden nooit af moet ronden.
Succes!

tussen-antwoorden moet je idd nooit afronden, alleen het eind-anwoord dan ja. :wink:

Alleen eind-antwoord afronden!

Je mag in voordeel naar beneden afronden, maar of dat het tussentijds moet weet ik niet :stuck_out_tongue:

Ik weet het wel:

tussentijds niet afronden gewoon zo laten. En eind antwoord naar beneden afronden.

Bedankt voor al jullie reacties :]

Inderdaad niet tussentijds, maar op het eind afronden.

Alleen ik begrijp niet zo goed hoe dat van toepassing is op deze vraag, ik zie dat je de schrijven gebruikt. Bij het berekenen van het eigenwoningforfait is dat helemaal niet aan de orde. Je pakt gewoon het percentage wat behoort bij de waarde van de woning.

Bijv: woning is ¤200 000. Het percentage dat daarbij hoort is 0,55%, en het eigenwoningforfait is dan ¤1100,-. Dus niet de schijven nemen, dat is alleen bij het inkomen (inderdaad ook in box 1, ik begrijp de verwarring).

O en wat ze met dat laatste bedoelen: het eigenwoningforfait bedraagt dan ¤5555, plus 0,80% van de waarde van de woning als deze hoger is dan ¤1010000.

Dus bij een woning van 1,2 miljoen, is het eigenwoningforfait ¤5555 + 0,80% (1200000-1010000) = ¤7075

ja daar kwam ik dus 5 minuten na dat ik het poste ook achter haha. maar de vraag daarna ging wel over de schrijven dus had ik het alsnog nodig ;p