Economie struggles

Hey!

Voor mijn economietoetsen maak ik altijd samenvattingen, hou mijn huiswerk bij, maak extra opdrachten…
En toch haal ik steeds slechte cijfers! :bored:

Hebben jullie misschien nog tips?

In welk jaar zit je en welk niveau doe je?

Vwo 4

Ik weet niet welke methode je hebt, maar voor de lesbrieven van lweo staat op hun eigen site voor ieder boekje heel wat oefenopgaven. Dat vond ik zelf altijd heel handig om te maken voor de toets destijds in de 4e!

Helaas gebruiken wij een andere methode, maar ik zal even kijken of er nog wat bij staat dat misschien hetzelfde is

Ik volg dit even, want ik heb ook economie struggles en ik zit ook in 4 vwo haha

Bij economie is het vooral toepassen. Dus begrippen gewoon stampen en dan toepassen. Geloof me, als je de begrippen echt kent ben je al een heel stap verder. Probeer ook oorzaak-gevolg relaties te maken bij de begrippen. (Bijvoorbeeld: er is heel veel vraag naar een product → inflatie → koopkracht daalt)

Bovendien is het bij de rekenopgaven gewoon oefenen.

Bijles een optie ? Meestal biedt de school dit wel aan.

Ik kijk altijd video’s op YouTube. Er zijn echt heel veel kanalen die alles uitleggen! Geldt ook voor andere vakken als je daar moeite mee hebt.

Wat voor vragen heb je vooral moeite mee?
Je kan namelijk een stappenplan maken om verschillende soorten vragen te beantwoorden.