Economie PO

Hee!

Ik moet voor Economie een opdracht maken, ben nu bij het laatste stukje…
Heeft iemand misschien iets wat de vraag beantwoord: heeft reclame invloed op ons?
alvast bedankt =)
x

?

antwoord op de vraag?XD
natuurlijk beinvloed reclame ons, ze maken hun reclame zo leuk, of intressant om ons dingen te laten kopen
hoop datje dr wat aan hepp…

natuurlijk… ze proberen ervoor te zorgen dat wij consumeren, en dat doen ze door de reclames zo leuk en aantrekkelijk mogelijk te maken…

succes.:slightly_smiling_face:

Ja, reclame heeft en grote invloed op ons ; zo worden wij beïnvloed welke producten we zullen kopen enzo…

natuurlijk heeft het een grote invloed op ons (ik studeer ook EC :wink:)
het doet het rechtstreekt en onrechtstreekt. Overal om ons heen is reclame (tv, tijdschriften,sites zefst girscene, overal in de straten, bussen,autos,…). We zien de nieuwe stuff en zien de ideaalbeeld en worden op een of ander manier gedwongen om met de heden mee te gaan door alles op te volgen. Soms probeer ik me er tegen te verzetten maar de reclame is echt sluw en is op zo’n manier gemaakt dat je het nieuwe wil hebben of wil zijn. Het beinvloed zoveel tieners (denk aan anorexia , stelen om iets te krijge wat ze niet kunnen betalen, pesterijen els je iets niet hebt --denk aan een coole gsm,kleren die in zijn,…) en dit geldt eigelijk niet enkel voor dejongeren maar voor iedereen.
ook ik heb het vaak bv: ik loop door straat en zie een afbeelding van een lekker hamburger dan krijg ik honger, als ik een prachtig bewerkte lichaam zie , eet ik minder, als ik een kleedje zie van reclame van h&m dan denk ik ‘kmoet is dringend gaan shoppen’ etc etc
ok genoeg getetterd, jah reclame beinvloed ons :ok_woman:
:four_leaf_clover:

Zoals iedereen al zei, natuurlijk.
We worden beinvloed door prikkels die reclameboodschappen uitzenden, waardoor we geinteresseerd worden in een product, en dan ga je al eens in de supermarkt kijken of ze dat product hebben. Je koopt het, en vind je het goed, dan blijf je het hoogstwaarschijnlijk gebruiken.
Dus, was er geen reclame, dan was je misschien wel voorbij dat product in de supermarkt gelopen.