Economie of M&O?

Ik moet dus binnenkort mijn profielkeuze gaan maken en ik twijfel tussen eco en m&o. tot nu toe ziet mijn pakket er zo uit:
N&G (met natuurkunde) + NLT + eco/m&o

Wat zijn precies de verschillen en wat is makkelijker naar jullie ervaring?

Alvast bedankt xxx

Ik heb het zelf allebei, ik vind economie heel makkelijk en M&O echt verschrikkelijk, kan aan mij liggen maar mijn vriendinnen zijn er ook niet heel goed in. M&O is meer voor als je later een eigen bedrijf wilt en wat daar allemaal bij komt kijken, zoals ballansen opstellen en inkomsten en uitgaven en winst etc van je bedrijf uitrekenen. Economie is meer in het algemeen. M&O is de economie2 van vroeger. Ik zou zelf voor economie gaan.

Ik heb zelf beide gedaan en ik denk dat je beter economie kan doen, het is wat algemener en als het om opleidingen gaat heb je vaker dat ze willen dat je economie hebt gedaan dan m&o (geen idee of je überhaupt wel een opleiding wil doen in die richting).

Ik vond M&O een stuk interessanter maar man wat was dat een lastig vak. Het is maar net waar je meer aan denkt te hebben/leuker vind. M&O is inderdaad meer gericht op hoe een bedrijf werkt en economie wat meer nationaal/internationaal (werking tussen bedrijven etc.). Wij hadden op school avonden waar je kon proefstuderen bij beide vakken. Misschien heeft jouw school ook zoiets? Bovendien kan je ook met M&O worden toegelaten tot 90% van de economische studies ofzo. Volgens mij kan je zelfs economie studeren zonder het ooit op de middelbare gehad te hebben. (Kan je eventueel bij je decaan navragen) Maak je daar dus maar niet te druk om. Succes met je keuze in ieder geval!

Ik zou economie kiezen. In onze klas werd m&o als een lastig vak ervaren namelijk…

Economie is misschien wat algemener dan m&o. Ik vind M&O persoonlijk leuker dan economie. M&o is meer rekenen, terwijl economie toch wel meer beredeneren en regeltjes kennen is + grafieken aflezen.

Okee dat is duidelijk haha! Dankjulliewel allemaal! Ik ga voor eco denk ik. Ook omdat ik van mn zus hoorde dat m&o over het algemeen moeilijker is maar ik had toch liever meerdere ervaringrn haha

Ik raad persoonlijk m&o aan! Ik vind zelf dat je er meer aan hebt, ik vind economie meer snappen en m&o meer leren. Hoop dat je er iets aan hebt, succes!

Economie is algemener. M&O is meer wat er bij een bedrijf allemaal komt kijken. Ik vind persoonlijk M&O makkelijker en leuker, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Economie is zeg maar in het algemeen en M & O gaat er iets dieper op in, maar dan vanuit management. Het lijkt mij dat als je M & O neemt dat het dan wel handig is dat je economie hebt. Dus ik zou economie kiezen als ik jou was.

Ik heb zelf een e&m profiel en ik vind economie te doen als je goed oplet in de les en goede aantekeningen neemt, mijn toetsen vorig jaar (4havo) in de toetsweek gingen vreselijk slecht, bij iedereen overigens alleen ik had toch een 5,5 gehaald en dat is ook mijn laagste cijfer voor economie als we de derde klas niet meetellen (toen had ik een stagiaire die echt niet kon uitleggen) m&o moet je echt liggen, ik heb er zelf uiteindelijk toch maar niet voor gekozen ookal leek het mij erg leuk. Ik moet overigens wel zeggen dat je nu echt een profiel hebt met van alle profielen wat… dus ik denk wel dat het heel pittig zal worden voor jou maar succes! En als je nog vragen hebt kun je me altijd nog noten :slightly_smiling_face:

Ik zou voor economie gaan. Dat vind ik wat uitgebreider.

Dankjulliewel voor het reageren allemaal! :slightly_smiling_face:

Ik vond M&O veel leuker en ook veel makkelijker. Echter had ik zowel eco als m&o dus ja. Ik zou toch kiezen voor economie, aangezien je daar meer aan hebt dan aan m&o. Het is gewoon een veel breder vak. Voor M&O moet je gewoon logisch en stapsgewijs kunnen denken, je hoeft geen flauw idee te hebben WAT je precies doet, als je maar gewoon de stapjes volgt. Eco moet je echt snappen om een voldoende te halen.