Economie of Aardrijkskunde?

Ik moet over een paar weken mijn definitieve profielkeuze inleveren en ik zit nog heel erg te twijfelen tussen economie en AK, ik heb een c&m pakket en ik moet een maatschappelijk vak. Ik vind AK denk ik wel wat leuker dan economie, maar economie lijkt me gewoon heel nuttig. Ik ben wel een ramp in wiskunde. Dus mijn vraag is, wat zijn jullie ervaringen bij die vakken? Hoeveel wiskunde komt er voor in economie en heeft iemand beide vakken? Het is voor mij nog 50-50, maar ik moet toch wel snel een keuze gaan maken.

Ik heb met mn decaan gepraat en als je totaal niet goed bent in wiskunde is het vaak geen slimme keus om economie te nemen omdat daar toch veel rekenen en formules in voor komen, maar als jij het niet heel moeilijk vind en veel dingen snel begrijpt zou je het gewoon kunnen kiezen.
Zelf zou ik voor aardrijkskunde gaan als ik echt moest kiezen tussen die twee want aardrijkskunde vind ik fantastisch, maar als je aardrijkskunde gewoon goed begrijpt en het leuk vind en je er voor in wilt zetten kun je dat gewoon doen… Maar de keuze blijft aan jou, Ga anders met je decaan praten…

Ik zou economie kiezen volgens mij heb je dat bij veel meer beroepen nodig dan ak
Ik haat vakken kiezen echt ik wordt er helemaal gestrest van haha
Nog veel geluk met je keuze

economie kan je voor meer beroepen gebruiken maar als je daar niet goed in ben dan ga je toch lekker voor AK

Als je nog niet weet wat je later gaat studeren, zou ik voor economie gaan. Aardrijkskunde is geweldig,
maar je hebt het niet nodig voor een bepaalde studie (zelfs niet voor Aardrijkskunde).

economie is best wel veel wiskunde, maar over het algemeen niet echt ingewikkelde wiskunde en bij toetsen moet je ook veel toepassen dus alles echt begrijpen
aardijkskunde is veel meer leerwerk
en zoals al gezegd is economie handig/nodig bij veel opleidingen en aardrijkskunde niet
succes met kiezen!
Ps: een meisje uit mijn klas wist ook niet wat ze moest kiezen, heeft toen allebei gekozen (1 als extra keuzevak) en heeft na een paar maanden 1 vak laten vallen (op vwo heb je minstens 8 vakken, zij had er eerst 9 en dan kan je er 1 laten vallen als je maar een volledig profiel houdt)

Het hangt er vanaf wat je later wil gaan doen, wat voor opleiding enz. Als je richting de economie kant wil ( en een beroep wil gaan doen waar je dat echt nodig voor hebt ) dan zou ik dus economie kiezen. Alleen je vindt ak leuker en in economie ben je slechter. Als ik jou was zou ik voor ak kiezen, maar ja ik weet natuurlijk niet wat jij later wil gaan doen…

Doe je HAVO? Wanneer je economie wilt doen, raad ik je aan om wiskunde erbij te doen, anders is het een no-go. Maar aan economie heb je meer dan aan aardrijkskunde, dat sowieso.

Ik ben zelf heel slecht in wiskunde maar economie gaat me prima af omdat er ook veel theorie bij zit. Ik vind het echt niet vergelijkbaar met wiskunde in ieder geval! Maar je moet kiezen wat jou leuker lijkt en naar je vervolgopleiding kijken

Er zit wel veel theorie bij, maar bij ons bestaat de toets altijd uit 30% theorie en 70% sommen/formules. Dus zou daar wel goed over na denken.

Economie. Vind ik veel nuttiger dan AK. En met dat rekenen komt goed. Ik ben een ramp in wiskunde, maar sta wel een 8 voor Economie :stuck_out_tongue:

Maar economie heb je ook niet nodig om economie te gaan studeren…

Ik heb het beide en ik doe nu havo5 zonder wiskunde.

Aardrijkskunde gaat prima, economie is een ramp. Ik kan de wiskundige dingen gewoon niet, heb dit jaar 1 voldoende gehaald. :frowning_face:

Ik bak niks van wiskunde en ik ben ook blij dat ik het niet meer heb. Ik heb economie én AK. En AK vind ik zelf wel te doen maar economie vind ik wel een ramp hoor, niet kwa de berekeningen maar gewoon alles wat er in staat… het is zo veeel

je hebt in ieder geval veel meer aan Economie dan Ak, want je hebt Ak bij geen enkele opleiding nodig.
Het kan natuurlijk handig zijn bij sommige opleidingen, maar is nergens verplicht.

Als je je keuze wilt baseren op het vak waar je meer aan zult hebben in de toekomst dan zou ik voor economie gaan, maar als je iets wilt wat relatief makkelijk is en wat ook nog wel een beetje leuk is zou ik voor aardrijkskunde gaan.

Het is dus maar net waar jij je keuze op wilt baseren

Ik heb economie én aardrijkskunde en aardrijkskunde is bij ons wel wat makkelijker.
Alhoewel Economie bij ons een leuker boek heeft, en de docent tres bien uitlegt!

Ben heel slecht in ak haha

Ik zou eigenlijk eerder AK kiezen. Ik heb het zelf allebei (ook een C&M / E&M profiel) en ik ben ook een ramp met wiskunde. Ik heb wiskunde A trouwens.

Economie vind ik zo vreselijk! Ik volg er echt helemaal niets van en er komt (bij ons) nogal veel wiskunde bij kijken. Zo gebruiken we heel veel formules, moeten we differentiëren en veel andere dingen uit de wiskunde gebruiken. Ik laat het na dit jaar ook vallen, omdat ik steeds het idee heb dat ik na elke les alleen maar door de war ben gehaald. Ik mis de logica, van het gedeeld door doen en keer elkaar, bijvoorbeeld. Voor veel mensen is het vanzelfsprekend dat je iets bijvoorbeeld keer elkaar moet doen om tot een uitkomst te komen, maar ik begrijp dan niet waarom je het niet gewoon bij elkaar op zou tellen!

Daar komt natuurlijk nog eens bij dat ik het niet interessant vind en dat ik er later niets mee wil. Natuurlijk, het is altijd handig, maar er zijn weinig studies die echt economie vereisen (zelfs economische studies zelf niet haha), en ik denk dat AK ook een nuttig vak is omdat het je een goed beeld geeft van de wereld en ik merk heel erg dat het een fijne ‘‘overview’’ is van alle vakken samen. :slightly_smiling_face: