Ecologie

haiii!
ik heb nu ecologie er bij gekregen. Maar snap er echt helemaal niks van!
Nu moet ik dus een werkstuk gaan maken. maar zou niet weten wat haha.
kan iemand me wat dingen uit leggen?
Xxx

Wat is het? Economie?

nope geen economie, ook geen biologieXD

ik snap haast zelf niet eens wat het is! iets met levensgemeenschap, organismen, biotische factore a- biotische factoren. en geen idee. snap er ook echt niks van!

Oja dan bestudeer je levende organismen ofzo. Hebben wij ook met Biologie gehad.

Je zou het over leefgemeenschappen kunnen hebben, of over de biotische factoren ja. Zoiets zou ik doen, verder heb ik er ook geen verstand van. x] Ik weet niet of ordening er ook nog bij hoort? Anders zou dat ook kunnen.

Succes.

haha heb geeen idee!. je moest een omgeving uitzoeken ofzo. dus heb dat over mn eigen woonplaats. omdat daar nogal veel is. dan moest je omschrijven welke organismen er voor kwamen
mar dan de a-biotische factoren. ik weet serieus echt niet eens wat dat is!XD

Ik zou persoonlijk iets simpelers kiezen als een vijver in een achtertuin en dan bijvoobeeld factoren opschrijven als de gemiddelde temperatuur in de zomer/winter. Misschien zelfs iets over anaërobe bacteriën die er in voor kunnen komen.

Maar ik zou eerst eens opzoeken wat precies abiotisch/biotisch is want dan is het niet super moeilijk om op onderwerpen te komen.

Je kan iets doen over het tropisch regenwoud, dat is wat makkelijker dan een klein oppervlak ;o
Dan kan je iets doen over de omstandigheden beneden bij een boom, en boven aan in een boom; daar leven andere dieren, temp is anders etc.
We hebben het daar nu over met bio (:

Je kunt dan de boom als biotoop gebruiken, en dan vertellen van welke dieren de boom de biotoop is. En dan kun je ook termen als habitat, niche en territorium toepassen.
En als je veel (soorten) dieren met bijvoorbeeld dezelfde habitat aantreft, kun je de inter- en intraspecifieke relaties beschrijven.

Misschien kun je ook iets met trofische niveau’s doen.