echte vriendinnen?

ik heb eem probleem met een paar vriendinnen van school.
ik heb het gevoel dat ze geen echte vriendinnen zijn en mij gebruiken.

ik heb ze leren kennen in de 1ste.
het was super gezellig en er was ook gelijk een klik.
er was ook bijna geen ruzie en het was altijd wel gezellig
tot een paar maanden geleden.

1 van mijn vriendinnen werd boos op me omdat ze vond het ik een grote mond had en een junk was…
nou ik heb dus helemaaaal geen grote mond. alleen toen omdat mijn mentor mijn mobiel uit mijn etwie (schriijf je dat zo?) pakte en erin ging kijken.
dus toen werd ik boos logisch toch?
maar ik had geen grote mond ofso. want ik ben super verlegen enzo en weinig zelfvertrouwen enzo.
en ze vond dat ik veel rookte… nouja ik rookte bijna niet
alleen op feestjes soms. 'nu ben ik er wel helemaal mee gestopt. maar ik vind het raar dat juist zij dat zegt omdat ze zelf de grooste mond van de klas heeft emn ze rookt een pakje per dag. dus ik snapte haar niet echt… ging ze er een heel probleem van maken en helemaal tegen me tekeer enzo. toen dat weer over was kreeg ik ruzie met mijn andere vriedinnen omdat ik had gezegd dat ik vind dat zij als vriendinnen heel weinig voor me deden. dat vonden hun niet dus werden ze boos.
toen heb ik ze 3 dagen niet gesproken. en toen heb ik maar sorry gezegd.
1 week later kreeg ik weer ruzie met dat ene meisje.
ik was een dag niet op school omdat mijn broer een scooter ongeluk had gehad en ik had het gezien en was heel erg geschrokken enzo.
dus was ik maar thuis gebleven maar ik moest oook naar het ziekenhuis en politie enzo om te vertellen hoe het was gebeurd dus tijd voor school had ik ook niet. toen had zij tegen de klas gezegd; je moet geen medelijden met haar hebben want daar maak me misbruik van.
toen dat weer bijgelegd was.
kregen we paar dagen later weer ruzie omdat ik niet op school was
en zij vond dat ik weinig op school was enzo.
en toen was iedereen zowat tegen me en had ze allemaal dingen over mij gezegd die niet waar waren enzo. en die andere vriedinnen deden ook gewoon met haar mee enzo.
en vandaag weer kom ik op school zegt ze; jij moet je naam zo schrijven want dat deed je vroeger ook (we heten toevallig het zelfde)
ik had er geen antwoord op geven omdat ik het maar een beetje kinderachtig vind dat je daar ruzie om gaat maken. ik mag toch zelf weten hoe ik mijn naam schrijf?
en nu gaat ze weer allemaal dingen over mij zeggen die helemaal niet waar zijn en zorgt ze ervoor dat iedereen tegen me is enzo.
en ik heb helemaal niks gedaan! ik heb zelfs een keer een werkstuk voor haar gemaakt en als ik eerste 2 uur vrij had ging ik altijd voor haar naar school omdat ze anders alleen moest.
maar als ik iets vraag kunnen of willen ze nooit
me moeder zei laast nog tegen me; ik snap het niet waarom ze zo tegen jou doen je bent zo’n lief meisje je vrienden komen altijd op de 1ste plaats…
en je denk altijd eerst aan een ander en dan pas aan jezelf… je doet nooit iemand kwaad en heeft altijd alles voor iedereen over.

ik zelf snap het niet ik gun iedereen het beste.
maar het lijkt of niemand mij dat gunt

sorry voor mijn lange verhaal misschien heel onduidelijk
maar ik moest het even kwijt.
wat vinden jullie ervan?

ze is een

gestoord mens

Dramaqueen zeg. Lijkt net of ze je inderdaad gewoon gebruikt.

-

nee, nu even serieus:

ze denkt dat ze belangrijker is dan jij, en ze heeft het door dat je onzeker bent, en daar wil ze misbruik van maken door de hele klas tegen je op te zetten. Probeer rechtop te lopen en vertel andere mensen (vriendinnen) in je klas over je verhaal. Zoek andere vriendinnen, en geef haar ook geen kans meer.
Soms denk ik datje beter kunt uitpraten, maar haar vind ik nu wel heel vreemd. Misschien is er iets aan de hand? Vraag ernaar als jullie weer ‘vrienden’ zijn.

lijkt idd alsof ze je gebruikt
gewoon andere vriendinnen zoeken :wink:
je verdient beter :wink:

etui trouwens.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

als jij veel voor je vrienden over hebt, is dat heel goed. maar je moet weten voor wie je wat over hebt. ik heb het zelf ook en ik weet dat het heel moeilijk is om niks te doen omdat je wel verplichting voelt. want volgens mij wil je ook een beetje aardig gevonden worden of niet ? ik heb zelf ook álles voor mijn vriendinnen over, maar ik kryg er ook niks voor terug. soms is dit voor my ook best moeilijk, maar verder doen ze nou niet zo rot tegen my als jou ‘‘vriendin’’ tegen jou. ik zou afstand van haar nemen, want inplaats van vriendschap geeft ze je alleen maar een rot gevoel. maak nieuwe vrienden, ookal is dit nog zo moeilijk.

aah zulke vrienden
die gebruiken je alleen maar als ze je nodig hebben

ik denk… dat je misschien… andere vrienden moet gaan zoeken?

jaaa. het lijkt of ze altijd iets probeerd te zoeken om ruzie over te maken zegmaar.
ze heeft ook msn gezegd dat ze zich niet meer lang kon inhouden ofso.
ik heb maar niks gezegd.
maar ik voel me wel heel rot ik heb echt al een paar keer huilend bij mijn beste vriendin gezeten omdat ik gewoon niet wist hoe ik moest doen om niks meer fout te doen en om voorr haar wel een goede vriendin te zijn.
toen zei me beste vriendin. dat ik haar geen vriendin meer noemen kon.
ik vind het zo kut.
want ik wil voor iedereen het beste ik zal nooit iemand pesten of uitlachen voor wat hij draagt ofso
dus waarom doet ze dit met mij?

precies zoiets heb ik nou ook, ze zoeken gewoon iets om ruzie met je te maken, geloof me je bent beter af zonder ze,
Ik probeerde ook een hele goede vriendin te zijn maar ik kreeg eigelijk gewoon heel weinig terug.
Ik besef het alleen nu pas een week dat ik zoveel voor haar over had en zij niks voor mij. En ze beweren nu dat ik HUN heb laten stikken…
NOU hoe lomp ben je dan sorry meid zoek lekker andere vriendinnen dat doe ik ook want aan dat soort mensen heb je niks denken alleen maar aan zichzelf. ik hoop dat je hier wat mee kan:zwaai: