echte vrienden echte liefde..//sorry moest snel een titel.

heey meiden,ik voel me egt kut de laatste tijd en ben bezig met een verhaal. maar ik weet niet zo goed of het wel een leuk/goed verhaal is. hier is alvast een stukje.

Desi loopt naar school,het is maar een stukje vanaf haar huis tot haar school.Ze probeert zo langzaam mogelijk te lopen.Het is haar eerste school dag als brugklasser.Ze is zenuwachtig en denk na hoe het zal zijn.Misschien word zij wel het populairste meisje en krijgt ze dan eindelijk een vriendje.Misschien hele leuke vrienden.Ze is er bijna, ze komt Roos tegen.Roos kende ze nog van de basisschool.Ze lopen samen het plein op.Desi praat met Roos over school.Zou het anders zijn?vraagt ze aan Roos.Roos weet al veel dingen van haar zus.Ze moeten in de hal wachten op de rondleiding van hun mentor.Er staat een groepje meiden ook in de hal,ze zijn aan het roddelen over Desi en Roos.Roos trekt zich er niks van aan,maar desie is heel onzeker en probeert mee te luisteren.Ze hoort allemaal gemene dingen,en is bang dat het groepje meiden bij haar in de klas komt.Dan komt de metor en roept alle namen van de kinderen die bij elkaar in de klas zitten.Roos komt in een andere klas als Desi.Het groepje meiden word steeds groter,er komen ook jongens bij.Desi loopt met haar nieuwe mentor mee naar het lokaal. ze loopt helemaal vooraan ze durft niet bij de anderen te gaan lopen.Dan komen ze in het lokaal.Gaan Julie maar zitten zeg Desi haar mentor.Desi gaat zitten,er komt een meisje naast haar zitten.Het meisje hoort bij dat groepje.Het meisje vraagt heel gemeen aan Desi ‘waar heb je die leuke outfit gekocht?’.Desi zegt dat haar moeder dat voor haar heeft gekocht.Het meisje lacht haar heel hard uit en loopt naar de anderen en die moeten ook heel hard lachen.Desi voelt zich niet fijn.Ze krijgt haar rooster,en haar mentor legt nog even wat uit en dan mogen ze gaan.
ze moet overmorgen pas beginnen.Desi mag gaan, ze loopt over de gang en het groepje loopt schijnheilig langs en laat haar bijna vallen en lachen haar uit.Desi wacht nog oven op Roos.Roos komt haar lokaal uit met allemaal vriendinnen ze hebben de grootste lol en roos zegt sorry’ Dees ik blijf nog even buiten gas jij maar vast’.Desi loopt naar huis,als ze thuiskomt is ze helemaal alleen.

graag reacties…
verbeteringen altijd welkom,nieuwe titel welkom.
meer…?
dankjulie’x

Het is school in plaats van sgool
Na een punt komt eerst een spatie en dan een hoofdletter.
sorry maar ik stoor me een beetje aan de foutjes…

Om eerlijk te zijn ben ik niet verder gekomen dan de eerste drie zinnen. Geen interpunctie en het staat strak van de spelfouten. Wil je dat je verhaal aantrekkelijk wordt gevonden én wordt gelezen, dan zul je daar eerst iets aan moeten doen.

geefniet vind ik wel fijn dat je het zegt zal er op letten,ik heb ook dyslexie sorry’x

Na een punt en een komma moeten een spatie, en er staan veel spelfouten in. Verder vind ik het eigenlijk ook slecht geschreven. Probeer wat langere zinnen te maken, en meer interpunctie. Kijk is rond bij andere verhalen op girlscene hoe zij gebruik maken van de trema’s, zinsopbouw, punten, komma’s enzo…(:

Wat vervelend dat jij je niet fijn voelt, maar nu even over je verhaal:
Ik vind het niet echt prettig om te lezen, je zinnen zijn heel kort en woorden worden heel vaak herhaald. Ook klopt de interpunctie niet altijd (wat de anderen al hebben gezegd).

werk in alinea’s.