Echte of valse ticketkaartjes?

Heey,

Ik wil samen met een vriendin naar het concert van One Direction in Düsseldorf op 2 juli 2014.
Nu willen wij kaartjes kopen van een meisjes die mijn vriendin kent, maar ik wil zeker weten of de kaartjes echt of nep zijn (ze zegt dat ze die bij Ticketmaster heeft gekocht).

Hoe kan je aan een kaartje van Ticketmaster zien of hij echt of nep is? Hoe ziet zo’n kaartje eruit? Hoeveel cijfers heeft het serienummer? Hoe ziet het hologram eruit?

Ik heb al iets gehoord dat je een klein hoekje in een aansteker moet houden en als hij echt is dan gebeurd er niets, en als je het kaartje probeert te scheuren en het dan niet lukt, dat hij dan echt is. Maar ik weet niet of dat klopt.

Alvast bedankt! :wink:
Xxx Denise

Waarom koop je niet gewoon zelf bij Ticketmaster? Dan weet je 100% zeker dat het echt is.

Ik vind mensen die kaartjes door verkopen altijd apart, dat vertrouw ik echt niet.

Dit dus.

Ik vertrouw die mensen ook niet altijd. Ik koop ze ook niet graag bij mensen, maar de plaatsen die nog over zijn, zijn helemaal achteraan.
De kaartjes die zij heeft zijn dichter bij het podium en ik wil dit jaar heel erg graag gaan!

Ik heb ook mijn kaartjes verkocht een keer omdat ik naar het tweede concert ging met veel betere plaatsen. Is niet zo gek toch? haha.

Maar jouw vriendin kent dat meisje dus? Want dat zou al wat beter zijn, dan kun je haar tenminste nog ergens aansprakelijk voor houden. Als je het van een wildvreemde koopt die het bijv. via de post verstuurd dan heb je wel een groter probleem.

Vraag of ze eerst een foto stuurt met het serienummer. Dat serienummer zou je ergens kunnen checken. Hoe dat precies zit kan ik je helaas niet zeggen. Maar via dat nummer zou je na kunnen gaan of geen namaak is.

Ja inderdaad. Dat is wel fijn. Als het een wildvreemde was, zou ik nooit kaartjes van diegene kopen.

Dan ga ik dat doen. Heel erg bedankt!
Weet iemand waar je het serienummer kunt checken?

Als het goed is kan je via de site van ticketmaster, op je profiel, een transactie overzicht zien. Daar zou bij haar dus moeten staan dat ze da kaartjes heeft gekocht. (let wel, alleen als ze de kaartjes online heeft gekocht!)
Dus ga een keer bij haar langs en vraag of ze dat wil laten zien, als de kaartjes echt zijn zou ze daar geen probleem mee moeten hebben. Heeft ze dat wel moet je je toch nog aar eens gaan afvragen of ze wel echte kaartjes verkoopt. Ik zou persoonllijk wel echt bij haar langsgaan om het te zien en niet vragen of ze een screenshot wil doorsturen, dat valt ook weer makkelijk te manipuleren.
Veel succes, en als het echt lukt komen we elkaar misschien nog wel tegen, ik ga dan namelijk ook naar one direction :slightly_smiling_face:

Vraag anders even of ze een printscreen maakt van haar bankafschrift en check dan even of de rekeningnummer klopt. Misschien een beetje raar om te vragen, maar dan weet je zeker dat het goed zit.

waarom ga je niet in Nederland? 25 juni is nog niet uitverkocht en heeft nog goede plekken.

Ik woon in Zuid-Limburg en dat concert valt dan net in mijn proefwerkweek :rage:
Echt zo stom!

Heel erg bedankt voor deze tips! :slightly_smiling_face:
Haha ja misschien komen we elkaar wel tegen, maar dan moet ik wel goede tickets hebben hihi

Vraag haar of ze aan je verkoopt via ticketswap. Daar moet zij de tickets uploaden, en dan betaal jij haar via die site. Zij heeft het geld direct en jij hebt het kaartje direct. Het kaartje wordt via ticketswap gecontroleerd op echtheid!
De site is ticketswap.nl

Dit.

dankjewel! :slightly_smiling_face:

dankjewel! :slightly_smiling_face: