''Echte mannen eten geen kaas'' verzonnen?

Ach, wat maakt het uit, bij een boek is het altijd maar de vraag of dingen wel precies kloppen, de schrijver is vrij om er zelf dingen bij te verzinnen of weg te laten.

Als het niet verzonnen is dan zit die maria nu ook wel ff te balen, dik drama meegemaakt en dan gaan ze ook nog beweren dat het nep is!

Maar ik heb geen idee of het verzonnen is of niet, heb het boek niet eens gelezen :’)

ik vind het boek sowieso fake,
12 & dan aandacht zoeken bij zulke mensen
tuurlijk, Toen ik 12 was dacht ik niet eens aan jongens :blush:
hoe het nu zit hou liever voor me :blush:

ja, maar jij bent jij. niet iedereen is hetzelfde hoor -,-

Inderdaad. Ik heb het gelezen en het zou zomaar echt gebeurd kunnen zijn, alleen iets verdraaid i.v.m. privacy.
Maar ja het kan ook verzonnen zijn… al zou ik ook niet weten waarom.
Ik heb geen idee!

dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat ik niet aan jongens dacht toen ik zo oud was.

Goh ben wel benieuwd naar Peter.
Ze zou het hebben gedaan voor geld??

ja maar het is jouw argument waarom het boek fake is als ik het goed begrijp. Maar als niet iedereen hetzelfde is dan klopt dat niet echt

Ik had er ook een artikel over gelezen in een tijdschrift.
Het ging over de kliniek waar ze gezeten zou hebben, en daar had ze ook allemaal leugens over geschreven.

Ik geloof haar ook wel,
maar vond het alleen zo raar dat het op die school helemaal niet opviel dat ze alleen aanwezig was als ze toetsen moest maken…

Het zou wel vaag zijn als je zoiets gaat verzinnen , vooral met al die aandagt die ze er door kreeg =S

Een interview met Maria Mosterd gevonden op google ;
Stel dat je nu een vriendin zou hebben die in handen van een loverboy zou vallen wat zou je dan doen?
“Niks. Ik ben nu met mezelf bezig. Ik ga nu niemand helpen.”

Heb je tips voor meisjes die dit lezen en die in een vergelijkbare situatie zitten?
“Nee, dat heeft toch geen zin want die jongens veranderen elke maand hun tactiek.”

Wat is jou levensmotto?
“Ik hou niet van filosofisch en therapeutisch gelul. Ik heb geen motto. Doorgaan met wat ik doe en niet terugkijken.”

oke …
best bitchy antwoorden vind ik,

Ik ken meerdere mensen die alleen naar school gingen voor toetsen - including me - en ik heb er nooit problemen mee gekregen. Zat gewoon in 4vwo van een hele normale school dus niks raars ofzo. Ligt gewoon aan je school.

Ik bedoelde het niet echt als argument ofzo, maar okay ,
tuurlijk niet iedereen is het zelfde en er zijn een boel meiden die dan al aan jongens denken, maar om aandacht te zoeken bij zulke mensen ? en dan ook nog eens alles onthouden; ze heeft misschien veel onthouden, maar alles ?
tuurlijk…

–niet dat het boek slecht is ofzo, ik vond 'em best leuk =]–

Kansloze reactie, niet iedereen is hetzelfde :wink:

Waar gaat het boek over in het kort? Ik heb het nooit gelezen…Dus ik snap niet waarom het zo’n probleem zou zijn als het is verzonnen of niet.

Misschien hield ze een dagboek bij?

.

Maria is twaalf jaar als ze in handen komt van Manou, een “loverboy”. Vier jaar lang is ze omringt door jongens die haar dwingen om sex te hebben en geweldadig zijn. Met pooiers, drugs-, wapen- en en mensenhandelaars.