Echte liefde?
Moeilijk baande ik me een weg door de aula. ‘Rot bruggers’ mompel ik toen de zoveelste eerste klasser me in de weg gaat staan. ‘mag ik er langs?’ vraag ik met een poeslief stemmetje. De ‘Brugger’ kijkt me verbaast aan en gaat opzij. Snel loop ik naar m’n vriendinnen en plofte neer op een stoel. ‘Moet je die zien’ wees Karen en ze wees naar een leuke jongen. ‘Ik geloof dat hij nieuw is’ mompelt Ellen opmerkelijk stil. Verbaast kijk ik haar aan, maar vraag niks. ‘Hij staat bij je broer Vera, grijp je kans’ Zegt Karen en ze kijkt me met glinsterende ogen aan. ’Wat moet ik vragen dan?’ antwoord ik, terwijl ik naar de jongen kijk. ‘Weet ik veel, of jij vanavond moet koken?’ Stelt Karen voor en ze geeft me een speelse klap op men arm. ‘Toen nou’ dringt Ellen aan en ze trekt me van m’n stoel. ‘Oké, oké ik ga al’ antwoord ik lachen en loop op men best naar m’n broer toe. ‘Sven?’ Vraag ik en gaf m’n tweelingbroer een tikje op zijn rug. Boos draait hij zich op. ‘Moet ik koken vanavond of doe jij dat? Anders wil ik het wel doen. ’ zeg ik en zet m’n liefste lach op. ‘Ehm. Ja, best dan kan ik nog naar het winkelcentrum’ antwoordt hij. De jongen kucht onopvallend. ‘Oh, ja Milan dit is mijn tweelingzusje Vera’ stelt hij me voor ‘Leuk je te ontmoeten ’ zeg ik lachend en schud zijn hand. ‘Het genoegen is aan mijn kant’ antwoordt hij lachend. ‘Nou ik ga maar weer, ik zie nog wel een keer Milan’ zeg ik en geeff hem een knipoog. Charmant loop ik weg en plof weer neer op m’n stoel. ‘Dat was vet!’ gilt Ellen enthousiast. ‘Zag hoe hij naar je kont keek, hij ziet je echt wel zitten!’ zegt Karen even enthousiast als Ellen. Ik lach, misschien is het toch weer tijd voor liefde…
I Hope You Like It