Echt zo gelukkig?

Nederlandse kinderen blijken heel gelukkig te zijn. Ongeveer 90/95 procent van de jongeren tussen 11/15 blijkt zeer gelukkig te zijn. Ik ben nu 16 en een half.
Ik heb zo vaak het idee dat ik nooit gelukkig ben geweest. Van mijn jeugd herinner ik mij alleen de dagen die ik zelf heb verziekt met helemaal niets doen, alleen maar rond het huis hangen. Is het echt zo dat iedereen zo gelukkig is? Om me heen zie ik zoveel mensen op school die altijd lachen en altijd lol hebben, ik heb dat gewoon niet, en ik mis het zo. Ik verspil hele uren met nadenken over onzinnige dingen en alles.
Maar mijn vraag is dus, is echt iedereen zo gelukkig behalve ik?

Op het moment ben ik heel gelukkig. Ik ben nu sinds een paar maanden uit een soort van depressie wat vooral met mijn thuissituatie te maken had, maar sinds ik daaruit ben gekomen probeer ik zoveel mogelijk van het leven te genieten, ook van de kleine dingetjes en ben ik dus heel gelukkig nu ja. :slightly_smiling_face:

Ik denk het niet.
Ik had/heb depressie
de ene keer ben ik gewoon gelukkig en de andere keer gaat het echt weer heel slecht.

Ik ben nu ontzettend gelukkig. Maar ook niet altijd natuurlijk. Ik heb een klote situatie thuis, ben 16 en heb nog nooit gezoend/vriend gehad, best wel klote vriendinnen die daar weer op reageren, zit in een leuke klas, maar dit is het laatste jaar. Betekent dat ik nieuwe opleiding neem, nieuwe klas, nieuwe stage. Moet ook allemaal maar goed gaan.

Probeer gewoon positieve gedachte hebben. Look on the bright side of life!

De laatste maanden ben ik echt heel gelukkig, mijn relatie met m’n vriendje is erg stabiel (we hebben al bijna 2,5 jaar), ik ben net geslaagd voor m’n HAVO examen en op dit moment heb ik geen problemen thuis & geen problemen met mezelf. Maar ik heb vroeger veel meegemaakt, dus ik mag nu ook wel gelukkig zijn! :wink:

Van de gedachte dat je ongelukkig bent ga je alleen maar ongelukkiger worden, verzet je gedachten en smile :grinning:

Ik denk er nooit over na. Ik ben… Opzich wel gelukkig. Ik heb niks te klagen.

Ik ben wel redelijk gelukkig, net me havodiploma binnengesleept, nieuwe opleiding waar ik zin in heb, de allerliefste bff. maar dat neemt niet weg dat ik me nooit ongelukkig of alleen voel hoor… maar over het algemeen heb ik niks te klagen.

Nja, ik ben redelijk gelukkig denk ik. Ik heb vaak dipjes, maar dat is de puberteit. En het zijn korte dipjes. Nah, over het algemeen ben ik wel vrolijk enz., alleen de laatste tijd ben ik heel erg moe.

Nee, ik ben niet gelukkig. weggehaald ivm eventuele herkenning.

Meid, er zijn vast meerdere meiden die zich voelen dat ze niet gelukkig zijn, maar dat zegt niet dat het normaal is om je zo te voelen! Je moet hier echt proberen iets aan te doen, en niet er over na blijven denken en zo verder gaan (wat makkelijker gezegd is dan gedaan helaas).
Maar probeer iets te doen wat spannend is, waar je je hele leven op terug zal blijven kijken :slightly_smiling_face:. Je bent nu 16, misschien bijna klaar met school. Lijkt het je niks om een jaar au-pair te doen in het buitenland? Ben je meteen lekker veel tijd kwijt met het regelen ervan en het er naar uit kijken :slightly_smiling_face:. Denk dat zoiets echt super goed voor jou zou zijn!

Dit is niet altijd even easy als je depressie hebt :’)

Ging dat maar zo gemakkelijk, dan had ik het direct gedaan, jammer genoeg werkt het niet echt bij mij .

op de basisschool was ik wel echt gelukkig, daarna niet echt meer. nu gaat het weer beter.

Ik was tot mijn 15e enorm gelukkig. Sinds mijn 15e dus en nu ook mijn 16e is het alleen maar slechter gegaan, en vermoedt de psychologe een depressie.

ik zit ook tegen een depressie aan, ik hoor zeker niet bij die gelukkige mensen. ik heb het ook wel eens gehooord, maar ik wil me nu vooral focussen op mijn eigen doelen en problematiek.

Ik ben niet ongelukkig maar ook niet gelukkig…
Het ene moment ben ik blij en het andere moment voel ik me alleen en dat niemand het opmerkt en ik er dus niet over kan praten wat me dwars zit blijven die momenten dus steeds soms terugkomen.
Maargoed heb net me diploma binnen en heb een ontzettend leuk iets om naar uit te kijken :grinning:

Ik heb een tijd antidepressiva gebruikt, waarmee ik begon toen ik in die leeftijdscategorie zat, dus nee, op dat moment was ik niet gelukkig. Tegenwoordig ben ik er vanaf en heb ik regelmatig counseling. Ik kan mezelf nu wel gelukkig noemen, maar het heeft even geduurd :slightly_smiling_face:

Niet lullig bedoelt, maar ik heb bij deze reacties altijd het idee dat de mensen die ze plaatsen niet precies weten waar ze het over hebben.

Ik voel me niet echt gelukkig, maar zeker ook niet ongelukkig. Maar ik weet dat er altijd veel meer mensen zijn die het slechter hebben dan ik, dus ik mag niet klagen.