echt te dun; !

[i]heeee,

ik heb een probleem; ik ben namelijk écht veel te dun. ik weeg bijna 10 kilo onder wat ik zou moeten wegen om een gezond gewicht te hebben. ik heb al vanalles geprobeerd en ik wil het liefst zo snel mogelijk aankomen. het maakt me niet uit als het ongezond is, dan kan ik daarna wel gezond eten. ik ben écht te dun en wil dus echt snel aankomen.

weten jullie iets? het liefst iets wat goed en snel werkt, hoeft niet gezond te zijn…

xxxxxxx[/i]

Naar een diëtist.

Dat heb ik ook! Precies. Naar een diëtist gaan , dat dacht ik ook. Maar dat hielp dus niet. Het enige wat ze zei was: Meer eten over de dag verspreid. Ik eeeet al zoveel. Dus ik weet echt niet wat ik nu moet doen

Ga naar een dietiste, die kan je het beste helpen.

Je moet zéker niet alleen ongezond gaan eten, das echt slecht voor je.
Misschien moet je van die repen halen wat sporters ook eten en daarvan aankomen.

eiwitten eten?
zoals volle kwark?
ik weet het niet, maar dat heb ik wel eens gehoord.
daar krijg je spieren van :stuck_out_tongue:

Ik heb wel gehoord dat je veel boter moet smeren op je brood trouwens :grin: Margarine. En veel onverzadigde vetten. Dus ongezoute nootjes. Meergranen brood en meergranen koekjes. Veeeeel fruit en brood! Meer brood dat je eigenlijk ‘wil’ haha. Oke, misschien heb je hier wat aan :relieved: Oja, en ze zei ook. Als je water neemt, doe er dan ranje in. Dat soort dingen.

Maar je bent 15 en nog in de groei dat is heel normaal dat je nu nog dun bent . Ik was ook veels te dun op die leeftijd . Maar als je helemaal bent uitgegroeid word je van zelf wel zwaarder . Geniet er nu nog maar even van dat je alles kan eten zonder aan te komen . Die kilo’s komen van zelf wel .

heb ik ook,ik ben al uitgegroeid;ik eet echt veel
maar kom niks bij
ik heb gewoon dunne benen en armen
mijn moeder heeft dat ook terwijl ze helemaal niet zo dun is
ben er vorig jaar echt wel eff ‘down’ van geweest,szo kut <_<

wat grappig ik keek vandaag toevallig rond hier en toen kwam ik iets tegen over dat misschien heb je er wat aan ;
http://www.girlscene.nl/lifestyle/food/2007/januari/277462

je bent nu nog beetje aan het groeien dus zou er niet echt mee zitten
komt echt vanzelf wel wat bij

Ik heb je link gelezen en het komt erg overeen met wat ik doe!! Ben er vorig jaar mee begonnen en ben in totaal 14 kgs bijgekomen! Dit zijn zeker aanraders:

Plan een zogenaamd elf-uurtje in. Dit zit normaal gesproken tussen je ontbijt en lunch in. Eet dan om 11 uur een grote kom yoghurt, een paar goed belegde boterhammen enzovoorts.

Met een goed en uitgebreid ontbijt ben je al half klaar. Eet en drink veel en vooral gevulde dingen, zoals gevulde yoghurt of brood met veel pitjes en beleg.

Eet dingen voor het slapengaan. Dit is voor mensen die willen afvallen een grote no-no, dus voor jou een do ! Vooral vla, kwark, ijs en chocola & pap tikken hard aan. (dit werkt super als je dikker wilt worden!)

Houd bij wat je eet. Dat is heel leerzaam ! Zet er ook het aantal kilocalorieën bij (die kun je per product vinden op www.caloriechecker.nl). Een vrouw moet 2000 calorieeen per dag binnen krijgen. Zorg dat je het haalt en beter erover heen komt!

Eet rustig. Je lichaam kan dan alles veel beter opnemen en verteren.

Ga je niet de hele dag zitten volproppen met verzadigde vetten, zoals bv. taart en koekjes. Dit is, net als voor ieder ander, super ongezond.

Nootjes en rozijnen zijn gezond en toch calorierijk.

In pasta zitten héél veel koolhydraten. Dus kom maar op met die spaghetti, penne en tagliatelli!

denk aan al je voedingsstoffen dus blijf gezond eten
als bijvoeding kan je desnoods nog nutridrank nemen als het ondergewicht een medisch probleem wordt.
maar eerst naar een dieetiste die kan je beoordelen ook in hoeverre het belangrijk is aan te komen (soms lijkt je bmi te laag maar hoort het op da moment bij je ontwikkeling en lichaam)

Je kunt ook kleren dragen die je figuur niet zo benadrukken, bijvoorbeeld rokjes. Ikzelf heb ook erg ondergewicht en draag bijna iedere dag rokjes omdat dat veel beter uitziet dan een skinny jeans. En als je écht aan wilt komen, iedere dag naar de Macdonalds, maar dat is echt niet gezond.
Onthoud wel, als je dun bent en je eet normaal dan zit dat nu eenmaal in je bouw, dan hoef je niet aan te komen, ook niet als anderen je dat wijsmaken.

Bruin brood, geen wit,
Veel en dik boter erop.
Gewoon kaas of hagelslag erop.
6 boterhammen per dag.
In de avond eten tot je vol zit.
En neem 4 tussendoortjes.

En tien kilo eronder, ga snel naar een diëtiste.

diëtiste gaan, dit moet je niet op je eentje proberen
de diëtiste helpt je in no time, echt!
succes
x

http://www.girlscene.nl/lifestyle/food/2007/januari/277462

Hoi ik heb een vraag:
Ik ben 1.64 lang en weeg 45 kilo eerst 50 maar ik wil ook niet meer teveel eten.
En op school eet ik mijn eten en drink ik mijn drinken niet meer maar ben ik nou te dun