Echt of niet?

Ik kijk wel vaker op dit forum maar heb nog nooit wat gepost. Maar zit nu toch wel met iets…

Ik lees heel vaak blaadjes en ook dit forum waarin staat hoe je je voelt als je verliefd bent en blabla. Maar ik heb het zelf geloof ik nog nooit gevoeld. Ik zeg geloof ik, omdat ik het niet zeker weet… Want omdat ik weet hoe het is (omdat ik het gelezen heb), denk ik soms dat ik het ben zeg maar en dan doe ik net alsof. En dan weet ik het verschil niet meer. Oke, beetje vaag, maar ik zal even een voorbeeld geven.

Vandaag had een jongen een nieuwjaarskaart in mijn kluisje gedaan, er stond anoniem onder, maar ik denk wel dat ik weet wie het is omdat ik het handschrift herken. Nu ik weet dat hij mij leuk vind denk ik ook aan die persoon en denk ik: Misschien vind ik hem ook wel leuk. Maar dan ga ik net doen alsof ik bijvoorbeeld heel veel aan hem denk, niet meer eet en al die dingen. Ik haal het zeg maar door de war… Ik weet niet meer wanneer het nou verliefdheid is en wanneer niet…

Ik weet het, het klinkt allemaal lekker vaag, maar ik denk dat er wel wat meiden zijn die het snappen/begrijpen. Heeft iemand tips ofzo? Of weet iemand hoe je er echt achter komt dat je verliefd bent? Want ik weet het niet meer…

Hoe oud ben je? Waarschijnlijk komt de echte verliefdheid nog wel want dan herken je het gelijk hoor (:

Ik ben 17… Maar ik vraag me dat dus af. Want als ik bijvoorbeeld ergens ben met heel veel jongens zeggen mijn vriendinnen na afloop ofzo heel vaak: Zag je die jongen! Die was leuk!! Maar dat heb ik dus totaal niet! Ik weet niet… Ik heb het ook alleen als een jongen mij leuk vind ofzo of als ik denk dat een jongen me leuk vind.

you’re falling in love with falling in love

Mijn vraag is eigenlijk hoe weet ik of ik echt verliefd ben of dat ik gewoon verliefd wil zijn. En dat ik verliefd ben en niet die jongen gewoon knap en aantrekkelijk vind.

up? Want ik heb dit al meerdere keren gehad, maar ik weet het gewoon niet… En ik wil ook niet voor die jongen en ook niet voor mezelf de schijn ophouden…

Sterker nog, die jongen van die kaart is een goede vriend van mij… Dus dan weet ik niet of ik hem gewoon heel aardig vind of juist leuk…

Je merkt het vanzelf wel als je echt non stop aan die jongen denkt, en bedenkt hoe je bij hem kunt zijn e.d.

Maar ik ga dat dus zelf bedenken en dan denk ik aan die jongen omdat ik denk dat ik verliefd ben ofzo. Dan denk ik: vind ik hem leuk of niet? En dan denk ik daar dus steeds aan, dus aan hem. Beetje vaag, maar ik kan als het ware zelf bedenken ofzo dat ik veel aan hem denk, maar ik kan dan niet bedenken of het echt is of nep…

het verschilt denk ik voor iedereen hoe het voelt om verliefd te zijn maar ik kan wel uitleggen hoe het bij mij voelt. Je wilt die persoon de hele dag zien, als je verwacht om hem ergens te zien en hij er uiteindelijk niet is dan voel je je enorm teleurgesteld en sacherijnig. Je hoopt dat hij tegen je praat en je aandacht geeft. Als hij je aandacht geeft voel je in je buik zenuwen (vlinders). Je denkt alleen maar aan hem en word je wordt vrolijk van hem.

Maar dit zijn meestal de standaard dingen, als je er iets van afwijkt hoeft het niet te betekenen dat je niet verliefd bent. Daarom is het lastig om aan iemand anders uit te leggen wanneer je verliefd bent omdat dat per persoon verschilt…
Alleen jij weet dus of je wel of niet verliefd bent

Maar ik weet het dus niet omdat ik niet kan bedenken of ik steeds aan een persoon denk omdat ik verliefd ben of omdat ik verliefd wíl zijn…

Waar maak je je druk om? Als je die jongen aardig en leuk vind en een beetje met hem omgaat en miss date dan kom je er vanzelf wel achter of je wel of niet verliefd bent. En geloof me als je dat na een tijdje nog niet weet dan ben je gewoon niet verliefd. Want zoiets voel je vanzelf wel.

Jaa, dat zegt iedereen, maar ik weet het niet of ik het voel of ik net doe alsof. Dat verschil kan ik niet merken ofzo…

Maar misschien is het ook zo dat ik er te snel vanuit ga dat je meteen verliefd op iemand ‘moet’ zijn. Maar het kan natuurlijk ook ‘groeien’. Of niet dan?

Maar hoe zit het dan met dat ik als ik een jongen zie niet gelijk denk: oooh! Die is knap! Ofzo, of dat ie er leuk uit ziet??

Niet dat ik dat bij elke jongen moet denken. Maar ik heb dat echt nooit. Totdat iemand me erop wijst. Dan zie ik het en denk ik bij mezelf: ja, die is knap.

Zodra je echt verliefd bent dan weet je het wel… dat gevoel is zeker wel te onderscheiden van ‘nep’!

Zoals ik al zei, als je het verschil niet kan merken is er geen verschil! Zodra je verliefd bent merk je écht een verschil, trust me

heb je vlinders in je buik? krijg je een extreem snelle hartslag als je hem zit? Wil je hem telkens zien?
Zo ja, dan ben je verliefd :slightly_smiling_face:

Probeer je het niet af te vragen anders ga je jezelf helemaal in de war maken. Just go with flow, live your life.

Als je na 2 weken nog steeds aan hem denkt dan kan je zeggen dat je zo ongeveer verliefd bent,

denk ik.

Maar ik ben bang dat als ik het voel, ik ook denk dat het nep is. En het is niet echt nep, maar ik weet niet of het echt of niet echt is…

Nouja… Ik zie wel.

Tuurlijk kan het groeien, toen ik mijn huidige vriend leerde kennen, vond ik het een leuke jongen. Geen boyfriend material. Maar kwamen elkaar steeds vaker tegen bij het uitgaan, en daarvan kwam een date. En in die 2? maanden daarna, wooo ik werd elke keer verliefder als ik hem zag.
Maar verder, let niet te veel op wat anderen zeggen (ja het komt wel, etc etc). Als je de juiste jongen tegenkomt, dan hoef je niet niet meer te faken alsof je verliefd bent, dan ben je het gewoon.
Trust me, écht verliefd zijn, of hopen dat je verliefd bent ofzo is echt heel iets anders, en dan voel je ook.
succes!