Echt niemand is te vertrouwen

Stel, er is iets gebeurd op school wat je vriendinnen hebben gedaan en waar jij bij stond, en dus zou jij miss ook een probleem krijgen, zou jij je vriendinnen dan verklikken of niet?
  • Ja, ik vertel wat er echt is gebeurd en zeg ook tegen mijn vriendinnen dat ik het heb verteld
  • Ja, ik vertel wat er echt is gebeurd maar zegt niks tegen vriendinnen
  • Ik zeg dat ik van niets weet en blijft ontkennen
  • Nee, ik verklik mijn vriendinnen nooit, dan maar zelf ook in de problemen komen!

0 stemmers

WEG

Ik snap de poll niet helemaal n.a.v. van je verhaal.
Maar goed: je vriendinnen verklikken jou dus de hele tijd? Dan moet je echt andere vrienden zoeken. Ik heb ook vriendinnen gehad die dat deden, maar die heb ik laten gaan en nu heb ik veel leukere vrienden.

En qua poll: ik zou in gesprek gaan met die meiden zelf, vragen waarom ze dat deden en als er iets rechtstreeks aan mij werd gevraagd, zou ik niet liegen (maar dat zouden die vriendinnen van mij ook weten).

Er is dus iets gebeurd en zij zeggen dat jij dat hebt gedaan maar eigenlijk hebben hun dat gedaan? Ik zou ze verklikken ja.

Je mag ze niet eens, bent alleen bij hen gaan staan omdat je niet alleen wil staan maar nu wil je toch liever alleen staan, ze “snitchen” iedereen, en nu twijfel jij of je ze moet verklikken of niet?

Ik hou mijn vriendinnen echt niet om alles in bescherming. Als zij echt dingen hebben gedaan die ik te ver vind gaan vertel ik dat. Niet alles hoeft verzwegen te worden alleen maar omdat je vriendinnen bent

Ligt er aan hoe erg de situatie is.

Dit ook ja. Als mijn beste vriendin iets doet wat echt niet door de beugel kan, zeg ik dat.

Wat doen ze dan precies?

En wat is er gebeurd dat er überhaupt een aanleiding is om te verklikken?

Lieve schat, als je ze niet mag én zij verklikken jou zou ik het gewoon zeggen ja. Misschien is dat het einde van jullie ‘vriendschap’ maar als ik dit zo lees is het niet eens een echte vriendschap. Daarbij, vriendinnen die je verklikken zijn jouw tijd echt niet waard. Misschien klinkt dit hard omdat het je enige ‘vriendinnen’ zijn, maar ga alsjeblieft je tijd investeren in vriendinnen die je wel waard zijn. Ik weet namelijk zeker dat er ergens op jouw school wel iemand rondloopt waarmee je vriendinnen zou kunnen worden. Misschien durft zij alleen ook niet zomaar op iemand af te stappen. Ga alsjeblieft op zoek naar vriendinnen die jou wel waard zijn!!

Ligt er zo erg aan wat het is.
Als jij iedereen loopt te pesten of spullen loopt te jatten (en jullie zijn toch niet echt bes friends) dan is het je eigen schuld. Als het om iets kleiners gaat, dan zijn het naaimeisjes. MAar de vraag is gewoon; wat verklikken ze dan :") ?

Maar weet je wat ik ook vind? Dat je geen echte vriendin bent als jij van je vriendinnen verwacht dat zij allemaal dingen verzwijgen die jij gedaan hebt. Kijk kleine dingen hou je voor je. Maar er zijn echt genoeg dingen die toch verteld moeten worden. En als jij ‘eist’ dat je vriendinnen iets voor zich houden wat jij gedaan hebt, en je weet dat je vriendinnen dan ook in de problemen komen omdat iedereen dan de schuld krijgt, vind ik je een egoist en geen echte vriendin.

Je zou hun toch geen aanleiding moeten geven om je te verklikken? Dat lijkt mij de beste oplossing van dit ‘probleem’.

Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze en als mijn vriendinnen iets gedaan hebben dat echt niet door de beugel kan en mensen vragen aan mij wat ik ervan weet zou ik gewoon vertellen wat ik weet. Ik zou niet uit mezelf een aanklacht gaan indienen o.i.d. maar als er iets ernstigs is gebeurt en ik belangrijke informatie weet dan zou ik mijn mond niet houden omdat het vriendinnen zijn. Ik heb het hierbij wel om echt erge dingen, iets kleins zou ik ook niet verklikken.