echt heel ontstoken gaatjes

mijn gaatjes(in mijn oren) zijn ontzettend ontstoken ze bloeden ook enzo en doen echt pijn

ik heb een jaar geen oorbellen gedragen9wel wekelijks 1 uurtje om mijn gaatjes goed te houden

ik heb geen sterilon in huis en ik weet niet hoe je dat op z’n noors zegt.

hoe kan ik ze ook goed ontsmetten en wat kan ik er nog meer tegen het doet echt pijn

en o ja wel of geen oorbellen blijven dragen

Als je even oorbellen in je gaatjes doet, van wat voor materiaal is het? Goud, zilver of ‘neppe’ dingen? Want een vriendinnetje van mij kan bijvoorbeeld alleen maar echt goud dragen en anders krijgt ze dus ook vette ontstekingen in haar oorgaatjes.

Kan je niet even naar de drogist om sterilion te kopen of hebben ze zoiets helemaal niet daar?

Je hebt ook wel andere spullen die tegen ontstekingen hebben, maar ik weet zo even niet hoe dat heet…

ja
ik ben in een drogist geweest maar dat vrouwke sprak geen engels en ik zag niets dat er op leek en ik vrees dat het niet echt genoeg is alleen sterilon

dat doorprikken deed ik met echt goud soms met nep maar ik heb er heel dat jaar geen last van gehad pas toen ik 2 dagen geleden weer echt oorbellen gging dragebn(echt zilver) ging het super ontsteken

alcohol, verkopen ze vaak ook in de drogist? zo’n 90 % alcohol is dat.
dat is misschien wat makkelijker uit te leggen?

Zeezout oplossing. Sterilon is veel te agressief.

Zeezout oplossing! Moet je zeezout oplossen in water, en daarmee je oor ontsmetten.

Je moet er wel op letten dat het zout geen jodium bevat.(ik weet niet wat dat in het Noors is, maar in het Engels heet het iodine)

Zeezout op laten lossen in water en dat op de gaatjes doen, en ECHT zilveren oorbelletjes gebruiken, neppe dingen kunnen erg gaan ontsteken.

En anders even langs je huisarts of langs een winkel waar ze oorbellen zetten.

google zegt dat jod jodium is en dat moet er dus niet in zitten

En alcohol is alkohol

Zeezout oplossing is salt-løsning

Heel weinig zeezout gebruiken! Een kwart theelepeltje op een glas gekookt water ongeveer. Dit er eventjes ophouden (het hele glas of gewoon met een watje) en dan komt het helemaal goed (:

Ook geen zilver hoor! Dat is te poreus. Beter titatium sieraden dragen.

Het hangt er net vanaf voor wat je alergisch bent, ik kon eerst ook niet tegen echt zilver en kon ik helaas alleen goud dragen, gelukkig ben ik er zomaar vanaf gekomen :slightly_smiling_face: nu kan ik weer wel zilver dragen.