Écht goeie lippenbalsem (uitdroging door roaccutane)

Ik vind Blistex slecht. Je lippen raken er verslaafd aan en het helpt niet.

Ik heb altijd vreselijke lippen en mijn moeder ook, en Dokter Swaab lippenbalsems zijn het enige wat helpt. Te koop bij Etos/DA ofzo. Kruidvat niet geloof ik.

http://www.laroche-posay…shing-Lip-cream-p549.aspx

inecto is echt superfijn spul! Ook kokosolie, zoals hierboven al beschreven was.

ik zou niet voor een lippenbalsem op basis van paraffine gaan (zoals vaseline, rosebud etc) want dat voegt helemaal geen vocht toe! Het enige wat paraffine doet is ervoor zorgen dat je lippen geen vocht meer verliezen door bv het koude weer, maar aangezien jouw lippen al niks vocht aanmaken, is dat dus geen oplossing. Yes to carrots heeft fijne lippenbalsems op basis van kokosolie en bijenwas, misschien moet je die eens proberen? (te koop bij de tuinen, essenza) En anders zo’n nacht treatment lippenbalsem halen als dat niet genoeg is! Volgens mij verkoopt philosophy er een (te koop bij ici paris)

Kokosvet voedt goed, Daar zou ik voor gaan!

Ik heb altijd een tubbetje blistex : Blistex Lip Relief cream
Gebruik het al jaren elke dag. Het is geweldig!

Ah wat lief allemaal, dank jullie wel! :grinning: Hier heb ik zeker wat aan.

Ooh ik ga maar eens kokos proberen dan, blistex werk bij mij niet zo goed.

pfoe als vaseline niet genoeg is, dan zal waarschijnlijk niks helpen denk ik
want vaseline is echt heul vet.

Maar daar zit toch ook dat paraffine in? Daardoor is het juist niet zo goed…

Misschien voor het slapen gaan een dikke laag vaseline smeren? Dan krijg je de volgende dag echt zachte lippen.

Blistex, sowieso!

Blistex

Ik heb ook aan de Roaccutane gezeten. Het hielp voor een groot deel, en m’n huid blijft nu voornamelijk goed dankzij de pil.
Anyhow, ik gebruikte Purol. Gewoon de witte stick en dat hielp wel. Ik merk nu wel dat ik veel sneller blauwe plekken etc. dan een ander krijg. Maar ach, dat neem ik er graag bij :slightly_smiling_face:

Vaseline moet je juist NIET gebruiken.
Daar worden je lippen “verslaafd” aan. Dan gaan je lippen als maar minder zelf vet aanmaken en heb je steeds meer nodig waardoor je lippen uiteindelijk helemaal geen vet meer aanmaken.

Ik smeer altijd de hele dag door met verschillende dingen, maar voor dat ik naar bed ga smeer ik eerst een lippenbalsem op, is van het merk dr Organic, zit dus ook geen goedkope troep in zoals parrifinum (vast verkeerd geschreven maar ok) en daar overheen een laagje vaseline. In de vaseline zit dus wel die ‘troep’ maar ik gebruik het meer zodat de lippenbalsem er onder goed blijft zitten zeg maar. Die combi werkt bij mij heel goed:-)
Dr organic kun je bij de Tuinen kopen.

Ik heb vanmiddag Blistex gekocht, de Lip Relief Cream en hij voelt echt zoo fijn aan! Ik hoop dat 'ie ook echt goed werkt :slightly_smiling_face:

Acute lip balm van Eucerin. Ik had een testertje van mijn dermatoloog gekregen, dit is het enige wat bij mij werkt en soms ook niet heel erg. Maar deze balsem is speciaal gemaakt voor extreem droge lippen, hij is wel prijzig, maar doet echt wonderen. Je kan hem bij sommige apotheken halen of bestellen, idk of ze hem in drogisten verkopen, toen ik ging zoeken iniedergeval niet.

Verder moet je regelmatig scrubben. Ik zou een scrub maken ipv kopen die zijn beter, die je koopt hebben namelijk best kleine korrels en als je maakt gebruik je vaak suiker. Maar kopen werkt opzich ook en ik gebruik vaak een handdoek als een scrub doek als mijn lippen nat zijn.

Een vriendin van mij deed 's avonds nachtcrème over haar lippen en daar een laagje vaseline over heen. Dit moet de moisture in je lippen houden. Werkte voor mij niet, maar bij haar wel heel erg.

Nooit je lippen likken en niet aan pulken (ik weet het heel moeilijk, lukt mij ook niet altijd)

Wat de roaccutane zelf betreft, het is inderdaad een wondermiddel en zou al je acne permanent weg moeten halen. Helaas zit ik er nu voor de derde keer aan. Maar van andere mensen hoor ik dat ze daarna amper last hebben van onzuiverheden. Ik hoor gewoon bij de overige 10 procent, ik denk niet dat dit voor jou geldt.

Je word ook heel gevoelig voor de zon, dus ik raad elke dag Zonnebrand aan. Dit helpt ook tegen de droogheid van je houd, wat je binnenkort ook zal meemaken. Zonnebrand elke dag word sws aangeraden ook als je niet aan de roa zit.

Oud topic, slotje