Écht goeie lippenbalsem (uitdroging door roaccutane)

Hee allemaal! Sinds 5 dagen slik in een medicijn tegen mijn acne, namelijk Roaccutane. Voor degenen die dit niet kennen: dit zou hét wondermiddel tegen acne moeten zijn, maar wel met zeer veel bijwerkingen, waaronder een hele droge huid, droge ogen, droge lippen etc. Nu heb ik altijd in de winter last van droge lippen, maar door het slikken van dit medicijn nog 10x erger, dus ben ik op zoek naar een écht goede lippenbalsem. Ik gebruik op dit moment Vaseline uit zo’n blikje, maar dat is lang niet voldoende. Iemand tips/ervaringen?

ik vind die van de tuinen heel goed, zo een blikje is 2.99 met verschillende geuren, ik heb cocosnoot. maar ik heb de laatste tijd van die hele droge lippen, dat als je je lippen beweegd dat je t uit elkaar voelt gaan zegmaar, en dat dat onwijs pijn doet, met deze balsem is dat na 1x smeren al veeeeel minder, en na 2 of 3 keer volledig weg. :slightly_smiling_face:

aanrader dus.

Bij Roaccutane werkt echt niks. Ik heb dat ook 9 maanden gebruikt en mn lippen waren drama. Maar ik heb sowieso altijd droge en gesprongen lippen. Ik gebruik altijd purol uit zon blikje. Dat helpt nog het beste bij mij.

Blistex. Dat trekt echt lekker goed in. Ik vind het heel fijn spul.

blistex werkt ook wel goed moet je die stick nemen of het potje dan brand het even in het begin…

haha tegelijk elvan_vital

Ah oke! En waar koop je blistex? :slightly_smiling_face: Ik las dat je dat bij de Shlecker (?) kunt kopen, maar laat die nou net niet in mijn dorp zitten :stuck_out_tongue:

En, en, en wat waren de resultaten? Hielp het? Had je veel last van bijwerkingen? En na hoelang zag je resultaat?

Ik heb in de herfst en winter bijna altijd droge en gesprongen lippen, maar deze herfst heb ik echt heel erg vaak lipbalsem opgesmeerd, minimaal 6x per dag. En dit hielp bij mij wel een beetje. Mijn favoriten waren Blistex med+, rosebud salve en nog eentje waarvan ik de naam even niet meer weet.

Ik heb er een heel dunne huid aan overgehouden en idd een droge huid toen. Maaaaar ik heb helemaal geen acne meer! Resultaat pas na 5 of 6 maanden ofzo :frowning_face:. Maar het werkt bij bijna iedereen, hoop ook bij jou!

Rosebudsalve! Of Carmex, Rosebudsalve kun je vinden bij douglas, vrij prijzig maar wel echt goed!

Vaseline!

Ik zou gewoon pure kokosolie gaan gebruiken op je lippen.
Meer vochtinbrengend kun je niet krijgen en het heelt je kapotte lippen ook en werkt infecties tegen.
Bij de Tuinen kun je een grote bak krijgen voor vijf euro ofzo en dan zul je er zelf wat uit moeten scheppen met een theelepeltje en in een oud lippenbalsembakje moeten doen, zodat je het makkelijk bij je kan houden.
Bij kamertemperatuur is het een vaste olie, maar bij lichaamstemperatuur word het een vloeibare olie. Dus als je het op je lippen smeert, wordt het vanzelf zacht.

Het kan ook helpen je lippen te scrubben, om de velletjes er af te krijgen. Gewoon je lippen nat maken met water en dan met een -schone- tandenborstel zachtjes in cirkeltjes er over heen wrijven.
Je kunt het ook een kort honingmaskertje geven. Gewoon (na het scrubben) wat honing er op smeren, kwartiertje laten zitten, en dan er af deppen met een tissue.
Honing verzacht heel erg en het werkt ook tegen eventuele infecties van de kleine wondjes die je waarschijnlijk op je lippen hebt.

Als dit niet werkt, zou ik je huisarts vragen om een smeerseltje.

http://www.truus.nl/content/images/ProductImages/large/102722_1.png

Ahh dat vind ik jammer, had gehoopt dat het resultaat iets eerder te zien zou zijn! Maar het gaat uiteindelijk natuurlijk om het eindresultaat :grinning: wel fijn dat je helemaal geen acne meer hebt!

Bistex kan je gewoon kopen bij de etos ?
Ik heb zelf de lip butter van The body shop , hij is heel fijn tegen droge lippen. Maar tegen hele droge lippen weet ik t niet

Scrubben wil je echt niet dan hoor! Ooh man wat heb ik pijn gehad aan mn lippen toen ik roaccutane gebruikte.

Ja he. Misschien is het bij jou eerder. Normaal wel geloof ik. Want ik zou eerst een kuur van 6 maanden krijgen. Maar die hebben we toen verlengd omdat het zo lang duurde.

Ik heb een anderhalfjaar roa moeten gebruiken. En mn lippen waren nooit ehct superdroog. Ik heb best geluk gehad, alleen de eerste maand wat last gehad. Daarna was het wel te verhelpen met lippenbalsem va e Yves Rocher en een gezichtsceme.
Mja, iedereen reageert anders en op verschillende graden.

Ik zou geen slechte en goedkope lippenbalsem kopen, daar zit paraffine in en dat droogt je lippen uiteindelijk toch alleen maar uit.

Ik heb zelf een lippenbalsem van The Body Shop, ik vind 'm wel fijn en er zit geen paraffine in. Het is geen wondermiddel, maar het enige dat ook aan zal voelen als een wondermiddel is vette troep met paraffine erin. En dat is juist slecht.