Echt balen!!

Nou ik ben 15 jaar en ik zit nog maar in de 2e ik schaam me zo erg , als ik de kans kreeg wou ik al naar de 3e door vele problemen waar ik niks aan kon doen moest ik de 1e overdoen >_<

niet leuk idd maar je kan er niets aan doen.
maar mijn vriendin zit nu ook in de 4de en ze is al in het begin van het jaar 17 geworden, niemand houd zich er mee bezig het is ook niet voorschut ofzo vind ik.

Maar dat is toch niet erg? Als het zo beter voor je is, wat maakt je leeftijd dan uit? Ik snap echt niet wat iedereen met leeftijd heeft, je leeftijd zegt helemaal niets! Ik ken iemand en die was op haar 10e gelijk aan iemand van 17. En mijn broertje van 10, nu, die wordt door iedereen geschat als 7. En wat maakt het uit? Jij bent wie je bent, en dat getalletje doet er niet toe.
zo, dat was weer mijn preek:stuck_out_tongue:

Wat een dilemma.

Sorry, maar er is toch echt helemaal niets ergs aan? Ben ook één van de oudsten uit mijn jaar omdat ik ben blijven zitten, dat is echt niet erg. Als je geen vrienden hebt of wat dan ook in je klas is het ‘erg’. Ik zie het probleem hier niet van in.

Volgens mij is het niet zo slecht dat je nog in de 2de zit, aangezien ik helemaal niks snap van je verhaaltje.
Misschien moet je dat nog wat verbeteren op school… (:

and what now?

Ik heb dit een paar keer moeten lezen wat het “balen-deel” nou was. maar dus dat je al 15 bent… Ik wordt in de 4e ook 17…

Dus? Ik was altijd de jongste, en dat is volgens mij vervelender.

ze heeft niets aan jouw reactie, gewoon niet reageren. wil je? ts :yawning_face:

Ik ben nu 17 en zit in de vier havo omdat ik eerst mavo heb gedaan. Ben nog niet eens de oudste maar een meisje uit mijn klas is nog maar net vijftien, wij schelen dus bijna drie jaar! Maar kunnen het goed met elkaar vinden :grinning:

Meisje uit mijn klas is 24, ik ben zelf 18. En we zitten in het eerste jaar van onze HBO studie.

Hoezo kutopmerking?

Er zijn meer mensen die blijven zitten dan je zou denken, niks mis mee hoor. Ik ben zelf in de 2e blijven zitten.
Nu snap ik het nog wel ivm leeftijdsgenoten enzo. Maar zodra je eventueel doorstroomt op een MBO of HBO, zul je merken dat de leeftijd bijzonder gemixed is. Ik heb klasgenoten gehad van 25 en 27. Dan is het eigenlijk heel normaal, ook al was ik zelf ‘pas’ 19. En 1 jaartje is toch niet zo erg?

haha hoe erg moet ik me dan niet schamen, ik word dit jaar 19 in de vijfde!

uiteindelijk juist beter want dan ben je wijzer om een keuze voor een opleiding te maken.
ik was namelijk 15 toen ik mn diploma had en had de verkeerde studiekeuze gemaakt omdat het eigenlijk gewoon te jong is.
maar later havo gaan doen en toen was ik juist de oudste :stuck_out_tongue: 17 in 4 havo en nog 18 met mn diploma. Ik vond dat juist fijner om de oudste te zijn ipv de jongste :stuck_out_tongue: mensen kijken dan nog tegen je op weet je, als je 16 bent mag je drank kopen en sigaretten en miss vinden klasgenoten dat juist cool :wink:

jawel, want zo ziet ze dat het mij echt helemaal niks boeit (in de zin van dat ik denk “dat is raar”), dus dat het niet raar is.

Een zusje van een vriendin van me is nu 10 en zit in de 2e. Ouder lijkt me soms fijner dan jonger… Maar er is niks aan te doen, toch? Of heb je problemen met vrienden enzo?

ach ja, je kunt er niets aan veranderen…

Ik ben 15 en zit in de 5e, dat is ook niet geweldig hoor… nare opmerkingen soms, maar uiteindelijk maakt leeftijd niet veel uit. :slightly_smiling_face:

Ik ben 18 en zit in de 5de, is ook geen pretje als je jezelf gaat vergelijken met anderen. Maar je moet het voor jezelf doen en voor je eigen toekomst, maakt niet uit als je er wat langer over doet :slightly_smiling_face: