Eastpak rugzak wassen: kan dat?

Hallo,

Voor school gebruik ik deze eastpak rugzak: https://www.travelbags.nl/eastpak-provider-rugzak-double-denim.html. Echter wordt hij een beetje smerig: hij is weleens van de fiets in de modder gevallen en de vloeren van onze school zijn ook niet extreem schoon.

Ik vroeg me nu af of het heel slecht is om mijn rugzak in de wasmachine te stoppen, zowel voor de rugzak als voor de wasmachine (door de gespen).

Ik neem aan dat het voor je rugzak weinig kwaad kan als je hem in de wasmachine doet, en als je bang bent om je wasmachine te beschadigen zou je kunnen kijken voor een waszak, zoiets hebben ze vast wel bij winkels als wibra of zeeman ofzo…

Zit er geen waslabel in je rugzak?

Ik stop mn easpack altijd in de wasmachine en er is nooit iets mee gebeurd! :slightly_smiling_face:

het waslabel heb ik (nog) niet gevonden. Bedankt voor de tips!

Ja, kan bijna altijd wel.

Ja, kan!
Tipje: doe hem in een oud kussensloop, dan kan die dienen als waszak.

Eastpacks zijn echt oerstevig. Ik heb inmiddels geen eastpack meer maar die ik vroeger had is ruim 5 jaar meegegaan en werd regelmatig gewassen!

kan wel maar volgens mij worden ze dan wel minder waterdicht/waterafstotend.

Ik denk dat het wel kan, want Eastpak is heel stevig, maar idk hoe het zit met de waterafstotendheid en schade door die gespen. Je zou 'm ook naar een stomerij kunnen brengen, dat zou je dan denk ik rond de 5/10 euro kosten.

Ik denk dat dat prima kan, voor de zekerheid kun je hem wassen met waterafstotend middel. En ik zou hem inderdaad in een waszak of oude kussensloop wassen en dan op een lagere temperatuur en misschien ook een lage centrifugestand.

Je kan hem wassen, maar als je een felle kleur hebt kan die wel vervagen. Ik had een groen/blauwe tas en toen ik die waste is hij een stuk lichter geworden.