E-tickets doorverkopen

Hey, ik heb een vraagje, namelijk hoe je e-tickets kan doorverkopen. Ik zou zelf eigenlijk geen e-tickets overkopen omdat ik het niet vertrouw, maar ik heb 2 extra kaartjes voor een festival dus wil er graag van af.

Nu vraag ik me dus af hoe ik ze kan doorverkopen en de koper daarmee vertrouwen geef dat alles in orde is. Ik las op internet al dat mensen hun ID kopiëren voor de koper, maar dit lijkt mij niet nodig?

Het probleem met e-tickets is namelijk dat je de kaartjes zo vaak als je wil kan uitprinten. Dus zou je 20 kaartjes kunnen verkopen, terwijl er maar één van die 20 kaartjes geldig is. Omdat ik toch heel graag van mijn extra kaartjes af wil, wil ik toch weten hoe ik ervoor kan zorgen dat de koper mij vertrouwt. Misschien door middel van iets op papier afspreken ofzo? Iemand hier ervaring mee?

je kan met 1 e-ticket maar 1 keer binnenkomen, aangezien elke e-ticket maar 1 x gescanned kan worden bij binnenkomst :wink:
zover ik weet is het dus gewoon veilig om een e-ticket over te kopen, tenzij de verkoper ZIJN e-ticket heeft gekopiëerd en die aan jou doorverkocht heeft, zodat als hij eerder binnen is dan jou, jij niet meer naar binnen kan maar toch een hoop geld hebt verloren.

Dat toch juist het probleem waar ze op doelt? Of begrijp ik het verkeerd?

haha klopt, ik las scheef

haha het is al laat :slightly_smiling_face:
maar ze heeft per ongeluk 2 topics gemaakt en in die andere is vaker gereageerd, dus misschien kunnen we beter in de andere reageren.

maar je zou een een foto kunnen maken van de bevestiging dat hij voor dat kaartje hebt betaald, dat is het enige wat je zou kunnen doen lijkt mij, of de koper het kaartje laten komen ophalen

Ga je zelf ook nog? Anders kan je afspreken om samen naar binnen te gaan :slightly_smiling_face:

Dubbel topic.