E-Readers

Ik wil dus echt een E-reader kopen, maar er zijn er zoveel. Op internet valt er natuurlijk genoeg informatie te vinden, maar ik ben vooral benieuwd naar de meningen.

Welke e-reader heb jij/ raad je aan en welke positieve puntjes heeft het? :slightly_smiling_face:
Alvast bedankt!

Koop gewoon een boek?

Mijn broer heeft er één maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee welke dat is :’)
Hij vindt hem iig fijn.

Ik heb een Ipod, en daar kan je ook boeken op lezen en inderdaad, boeken lezen eigenlijk veel fijner, maar dat was je vraag niet (:

Als ik één boek wou kopen, had ik die al gekocht :stuck_out_tongue:

Ik heb zelf onlangs de Kobo Touch aangeschaft. Heb heel lang getwijfeld tussen de Kobo Touch en de Sony PRS-T1. Beide prima producten die hoog aangeschreven staan, maar de Sony is net iets duurder dan de Kobo. Bovendien las ik online dat de rand van de Sony eReader niet zo prettig is als je in de zon wilt lezen. Deze reflecteert het zonlicht namelijk nogal. Voordeel van de Sony boven de Kobo is dan echter weer dat de Sony ook een audio functie heeft (voor bijvoorbeeld muziek of audiobooks). De vraag is echter of je dat ook wel echt nodig hebt. Ga je wel echt met je eReader op schoot muziek of boeken zitten luisteren? Dat was waarschijnlijk niet waarom je er eentje wilde kopen. Uiteindelijk ben ik dus voor de Kobo gegaan en die bevalt me echt super goed. Hij is gemakkelijk in gebruik en leest erg prettig. Hij is nu ook afgeprijsd naar 99 euro, ook niet verkeerd :slightly_smiling_face:

Ik wil ook een ereader… maar kan je ook boeken op een tablet zetten?

Ja dat kan, maar je moet je afvragen of dat ook echt is wat je wilt. Een tablet is véél sneller leeg dan een eReader. Een eReader kan namelijk bij normaal gebruik ongeveer een maand lang met een volle batterij doen. Dat gaat met een tablet niet. Bovendien heeft een tablet backlight (met als voordeel dat je in het donker kunt lezen), maar dat is ook veel vermoeiender voor je ogen dan een E-ink scherm van een eReader. Met een tablet kun je ook niet in de zon lezen.

Ik heb heb een BeBook Club S. En ik ben verliefd op het ding. Het is vooral handig als je veel reist met het openbaar vervoer. Een e-reader neemt weinig ruimte in in je tas en de batterij gaat vreselijk lang mee. En er passen heel veel boeken op.

Mijn BeBook ligt er lekker in de hand. Mijn moeder heeft zo’n nieuwe Sony maar ik vind mijn BeBook fijner om te vast te houden. Daarnaast kan een BeBook bijna alle bestanden laten zien en die van mijn moeder kan sommige bestanden niet laten zien. De Sony is wel iets sneller. Die van mijn moeder heeft ook een touchscreen. Dat kan een pluspunt zijn (gebruiksgemak) maar ik vind het vooral een nadeel (snel vies scherm). Als je meer wilt weten over deze e-reader zeg je het maar even.

En voor de mensen die boeken willen lezen op een tablet: het is slechter voor je ogen. Gewoon wat internetten en kleine artikelen lezen op een tablet is prima, maar als je echt een paar uren gaat zitten lezen (voornamelijk witte achtergrond en zwarte letters) merk je dat je ogen sneller moe worden vanwege het contrast en het licht. Een e-reader heeft geen achtergrond licht en het lijkt net op papier. Dit is veel beter voor je ogen en het leest ook veel prettiger.

Dankjewel voor je reactie!

.

Ik ga even googlen over de Bebook :slightly_smiling_face: Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd xd

Ik toevallig vandaag nog een E-Reader gekocht!
http://www.bol.com/nl/m/e…6_flash_MHP%20_sonyreader

En hij leest echt superfijn!

Ik heb 1 van de eerste Sony e-readers, en die bevalt me nog steeds prima. Wat wel een punt is om op te letten, is hoe je hem moet opladen. Sommige e-readers worden geleverd met een USB-kabel en een lichtnetadapter, maar sommige (de nieuwe Sony’s) niet, en losse adapters zijn dan vaak erg prijzig. Mijn oude Sony kun je nog gewoon opladen met de oplader van een PSP, maar dat kan met de nieuwe niet meer, en dan zit je dus vast aan zo’n dure oplader in de Sony-winkel.

Mijn vader heeft de Sony PRST1 e-reader voor m’n moeder gekocht. Ik heb geen idee wat ze er van vindt, want volgensmij heeft ze hem nog niet gebruikt. Ze heeft hem inmiddels al zo’n 2 week. Ik denk dat ze liever uit een gewoon boek leest LOL.

ik ben van plan erook 1 voor mijn moeder op haar verjaardag te geven.
heb er wel een paar bij de dixons gezien maar weet niet of die wel echt goed zijn.

mijn mama heeft er een van sony bij bol.com gekocht. leest echt heel fijn en anders dan op een scherm omdat een e-reader niet echt licht geeft…

Ik ben van plan de Kobo Glo te kopen als ie beter leverbaar is.

Sony E-readers zijn aan te raden inderdaad. Zelf ben ik daardoor echt verslaafd aan boeken lezen :upside_down_face: