Ik heb heb een BeBook Club S. En ik ben verliefd op het ding. Het is vooral handig als je veel reist met het openbaar vervoer. Een e-reader neemt weinig ruimte in in je tas en de batterij gaat vreselijk lang mee. En er passen heel veel boeken op.
Mijn BeBook ligt er lekker in de hand. Mijn moeder heeft zo’n nieuwe Sony maar ik vind mijn BeBook fijner om te vast te houden. Daarnaast kan een BeBook bijna alle bestanden laten zien en die van mijn moeder kan sommige bestanden niet laten zien. De Sony is wel iets sneller. Die van mijn moeder heeft ook een touchscreen. Dat kan een pluspunt zijn (gebruiksgemak) maar ik vind het vooral een nadeel (snel vies scherm). Als je meer wilt weten over deze e-reader zeg je het maar even.
En voor de mensen die boeken willen lezen op een tablet: het is slechter voor je ogen. Gewoon wat internetten en kleine artikelen lezen op een tablet is prima, maar als je echt een paar uren gaat zitten lezen (voornamelijk witte achtergrond en zwarte letters) merk je dat je ogen sneller moe worden vanwege het contrast en het licht. Een e-reader heeft geen achtergrond licht en het lijkt net op papier. Dit is veel beter voor je ogen en het leest ook veel prettiger.