E&M of N&G kiezen?

Hoi,

Ik zit te twijfelen tussen welk vakkenpakket ik wil kiezen.
Ik wil later namelijk graag dierengeneeskunde of rechtsgeleerdheid gaan studeren, maar voor rechtsgeleerdheid is Economie en Maatschappij het handigst en voor dierenarts Natuur en Gezondheid.
Het probleem is dat bij E&M economie natuurlijk verplicht is, alleen sta ik daar dus heel slecht voor, maar de rest van het pakket ligt me wel.
Bij N&G heb ik veel exacte vakken, die ik ook moeilijk vind, maar ik sta er wel allemaal voldoende voor. (Voor wiskunde, natuurkunde en biologie een magere 6 en voor scheikunde een 7) Maar met natuurkunde heb ik heel veel moeite en ik snap een heel groot deel er niet van…
Bij allebei de pakketen heb ik dus vakken die ik moeilijk vind en ik weet dus niet welk pakket het handigste zou zijn om te nemen, ik ben bang dat alles nog moeilijker wordt en dat ik dan niet slaag… Dus ik wil natuurlijk het beste pakket kiezen.
Dierengeneeskunde lijkt me overigens wel leuker, maar dus ook moeilijker.

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Oh en als je N&G hebt gekozen, zou je dan misschien een beetje kunnen vertellen of het moeilijk is en wat je van de vakken vindt etc.

Ik zou dan voor N&G gaan, mocht je toch dierengeneeskunde willen doen dan kan dat. En als je voor Rechtsgeleerdheid gaat dan is dat ook geen drama. Ik zit zelf in het eerste jaar HBO rechten en merk wel dat er nu nog dingen overeenkomen met wat ik bij geschiedenis en MAW heb gehad, dus is wel lekker meegenomen. Maar de studenten die dit niet hebben gehad hebben er ook niet heel erg veel problemen mee.

Rechtsgeleerdheid kun je met alle vakken en profielen, diergeneeskunde kun je alleen doen met NG of NT. Daarnaast zeg je dat je slecht bent in economie en goed in de exacte vakken. Dan is de keuze toch makkelijk lijkt mij?

Dit. Met N&G en N&T kun je alles worden. Met E&M sluit je veel studies uit.

ik zou NG kiezen, anders met economie als keuzevak?

Ik zou ook voor NG gaan, met dat pakket kan je elke opleiding doen. En je kan idd zoals hierboven wordt gezegd economie als keuzevak er bij nemen, je krijgt als het goed is sowieso maatschappijleer wat iets meer in de richting is van rechtsgeleerdheid . Je wil diergeneeskunde doen dus ik zou zeker voor NG kiezen, anders krijg je misschien later spijt :wink:. Succes!

Ik zat hier zelf tussen te kiezen en ik heb E&M gekozen, maar eigenlijk zou ik misschien wel liever N&G gehad hebben. Want je kan zelfs economie studeren, zonder economie gehad te hebben als ik het goed heb? En voor dierengeneeskunde heb je wel echt n&g nodig.
Kan je niet N&G kiezen met als extra vak economie of m&o? Daarnaast kan je toch ook natuurkunde of scheikunde laten vallen op een gegeven moment, in jouw geval dan natuurkunde haha

Met NG kun je beide studies doen, dus lijkt het mij duidelijk welke het handigst is. Je hoeft je niet druk te maken om de moeilijkheidsgraad. Ik stond er in de 3e klas enorm slecht voor en ik ben op het randje overgegaan. In de eerste helft van de 4e wordt alle basisstof van de onderbouw herhaalt, hier moet je dus hard aan het werk om datgene wat je nu niet snapt bij te werken. Als je dit doet moet het zeker goed komen!

Ik doe NG.
Gewoon naar de vakken kijken. Welke vakken vind je leuk? Dan zou je daar voor moeten kiezen.

NG is wel breder dus als je echt niet weet waar je voorkeur ligt, zou ik daar voor gaan.

Ik doe N&G met economie! Zo heb ik een breed vakkenpakket en kan ik alle kanten wel uit. :slightly_smiling_face:

Ik zou ook voor N&G kiezen, daar kan je bijna alles mee.
Mocht je toch rechten willen doen, is dat ook geen probleem want je begint gewoon bij de basis :slightly_smiling_face:

Veel mensen die een magere 6 stonden in de 3e voor de exacte vakken en uiteindelijk NT gingen doen in de 4e zijn allemaal blijven zitten in mijn klas. Dit is niet om je af te schrikken maar je moet wel realistisch blijven.

Ikzelf heb voor NG gekozen. Ik dacht dat je verplicht was natuurkunde erbij te nemen maar ik heb nu een vak genaamd NLT, is er bij jou ook niet een vak die je kunt kiezen bij NG in plaats van natuurkunde?
En NG is best een pittig profiel, je moet er wel iets voor doen.

Ik heb zelf voor N&G gekozen. Vond economie ook niet zo’n leuk vak. Scheikunde en natuurkunde worden wel wat moeilijker dan de vorige jaren maar het is te doen (vind ik dan). Biologie wordt niet veel lastiger (alleen meer tekst) en als het goed is ga je wiskunde alleen maar makkelijker vinden (wi A dan). N&G is inderdaad wel een stuk breder, je kunt er later meer studies mee kiezen.
Kies gewoon de vakken die je leuk vind en niet de vakken waar je nu al veel moeite mee hebt.

Met NG kan je niet alle opleidingen doen. Je hebt de grootste keuze met NG MET Natuurkunde en Wiskunde B of NT met biologie en economie.(Dit is bij mij op school zo, ik weet wel dat de vakkenpakketen bij ons iets afwijken van de standaard vakkenpakketten) Dit is dan natuurlijk wel weer moeilijker. Ik je keuze baseren op wat je later worden wilt. Als je dat echt wilt, heb je waarschijnlijk ook meer motivatie voor de vakken en gaat het je iets gemakkelijker af. Maar als je veel moeite hebt met die vakken, zou ik toch wel een ander profiel kiezen, want als je steeds blijft zitten / netaan over gaat heb je er ook niks aan :wink:

Ik doe zelf NG.
Bij mij op school is bij NG Natuurkunde verplicht, weet niet of dat bij jou ook zo is?

Ik heb zelf ook getwijfeld of ik NG of EM zou doen, omdat ik niet supergoed ben in die exacte vakken. Ik sta op mijn eerste rapport voor natuurkunde een 6.1 en voor scheikunde een 7. Het belangrijkste is, denk ik, dat je je huiswerk maakt en vragen stelt als je die hebt. Op mijn school worden ook hulpuren gegeven waar je extra uitleg kan krijgen. Mij kosten de exacte vakken misschien meer moeite dan bij anderen, maar ik heb het er voor over.

Mocht je nog meer vragen hebt, note me maar (:

Ik had N&G en geen natuurkunde, kan dat niet bij jou op school?
Ik zou overigens voor N&G gaan, dan heb je een veel bredere keuze voor opleidingen en je bent er beter in.

Ik heb E&M en vind economie wel makkelijk. Maar als ik jou was zou ik N&G doen, misschien met economie erbij?

Ik zou NG doen en bijles nemen voor natuurkunde.