Dyslexie

Ik heb zelf dyslexie en ik vroeg me af hoe gaan jullie ermee om? en hoe reageren de mense om je heen erop?
bij mij is het vorig jaar ontdekt en ik was gewoon boos. ik weet niet precies waarom. Maar hoe was jullie reactie erop?
alvast bedankt!
xx

bij mij in de klas zijn er ook wel een aantal
1tje heeft het best wel erg heeft ook een laptop in de klas
als ik jou was zou ik ook naar de voordelen kijken
(ik weet natuurlijk niet hoe erg jij het hebt)
maar je krijgt nu langer voor de toets, fouten kunnen minder streng worden berekend enzo.
en ik heb waarschijnlijk dyscalculie, maar omdat dat niet zo bekend is is dat nog veel irritanter want er word dan nergens rekening mee gehouden

Mijn beste vriendin heeft het.
Het is pas laat bij haar ontdekt(in de 2e pas ofzo), niemand wilde het geloven omdat ze heel erg slim is. Maar ja, ze heeft wel lekker dr eindexamen op een laptop mogen maken. En hoe fijn is dat als je een samenvatting moet schrijven EN de woorden moet tellen EN het in het net moet schrijven. hihi.

op de lagere school dachten ze dat ik dat ook had en ik moest meer woordjes leren hele gewone zoal koek, speelgoed, huis enz. toen ik dat te hooren kreeg werd ik boos want die woorden kon ik al, daarna rende ik huilend naar m’n kamer. toen kwam er een test die voor de helft voor dyslexie was en de andere helft was begrijpen ofzoow. van die test heb ik nooit meer wat gehoord m’n ouders zeggen dat ik dat dan niet had. nu op school heb ik weer een test gehad maar daar kwam uit dat ik geen dyslexie had, maar de leraaren bij mij op school denken dat ik wel iets heb dat ik minder goed kan leren. de mensen om mij heen kijken mij wel eens raar aan als ik iets verkeerd antwoord of maken er een flauwe grap over. maar als ik al snel doorheb dat ik iets fouts zeg zeg ik snel het is vakantie hoor ik zit niet op school of ik ben nou eenmaal blond.

dit is dus mijn verhaal

Bij mij reageerde een paar meide heel vervelend. als ik dan bijvoorbeeld een 10 had ofzo en ik had dan 1 spellings fout die bij mij niet mee telde en bij een ander meisje wel waardoor zij een 9 had ofzo werd ze helemaal boos en ging ze door de klas roepe dat het oneerlijk was enz. en dat dyslexie gewoon helemaal niks was enz.

bij mij is dyslexie dus in het 1e ontdekt. (1 jaar gelde)
& ik heb het nu wel geaccpteerd maar het is heel vervelend want met mijn spreekbeurt zaten er dus ook allemaal spellings fouten in mijn powerpoint.
en ik weet soms ook niet hoe je woorden schrijft, gewoon makkelijke woorde en dat is heel irritand!

Wij hebben dat niet met laptoppen, wel met extra tijd enz. maar geen laoptope. zal er is een x naar vragen als we weer school hebben. maar nu hebben we gelukkig nog vakantie =)

je zou ook die spellingsfouten kunnen laten controleren door iemand die heel goed is in nederlands;)

ik weet het al 5 jaar ofzo.
al best wel lang.
na heel veel testen gedaan, zelfs naar de oogarts. en toen dachten ze he. misschien heeft ze wel dyslexie. dus nog een test gedaan. ja ik had dyslexie. ik was niet boos ofzo. ik vond eerder dat ik werd behandelt of ik achtelijk was. boekjes van niveau 1. waar dan opstond dat het niveau 7 was. en eigenlijk had ik daar gewoon geen zin in. die hulpmiddelen zijn ook niks voor mij. en mijn school werkt ook niet echt mee.
ik heb er niet heel veel last van eigenlijk

Dankje jullie voor de tips enz!
maar ik had nog een vraag…
Bij mij is het heel laat ontdekt, is dat bij jullie ook zo?
en ik was zelf heel laat uit de avies op de basisschool. groep 6 dacht ik… & jullie?

In de brugklas moet je eerst zo test doen(de hele eerste klassen moeten dat) en de meeste moeten nog een keer een test doen. Er zijn dan een paar mensen afgevallen. En naar die test blijven er een paar over, die moeten nog een test doen en dan heb je dyslexie. (ik heb het niet, maar drie mensen uit de klas wel) die krijgen een dyslexie pasport, die moet je meenemen voor een toets en dan hoef je sommige vragen niet te maken, de 70% regeling dacht ik.

Ja die toets hebbe wij ook gedaan en ik weet nog heel goed dat de 1x er een d? boven stond en ik vroeg aan mijn mentrix wat dat betekende en toen zei ze dat ze dachte dat ik mischien Dyslexie had, maar ze zei dat ik me geen zorge moest make en dat ik het toch wel niet had ect ect
maar achteraf dus wel…