Ik loop dit hele jaar al tegen studieproblemen aan, op de uni. Ik denk dat ik faalangst heb en daarnaast lukt het me niet om effectief te leren. Ik kom niet door de studiestof heen en mijn tempo ligt (te) traag.
Nu dat ik iets van een leerstoornis of een automatiseringsstoornis heb, omdat ik altijd al moeite heb gehad met dingen automatiseren (veters strikken, leren zwemmen, fietsen, die dingen duurden aanzienlijk langzamer) en heb ook nooit goed geleerd te rekenen, ondanks extra modules die ik meekreeg (ik kan nog steeds echt niet rekenen, draai af en toe getallen om) + autorijden gaat nu ook moeizaam (ik heb geloof ik al 60 lessen gehad…)
Nu ben ik op zoek naar een orthopedagoog in mijn stad die me kan helpen om te onderzoeken of ik iets van een leerstoornis heb en mij te helpen om mijn studie aan te pakken (1 op 1 begeleiding). Bij de uni hebben ze wel cursussen en trainingen, maar ik heb aan mijn studiecoach gevraagd om 1 op 1 begeleiding en die wist ze niet. Het uitgangspunt van de uni is namelijk dat je zelfstandig studeert en er zijn dus ook niet echt mensen volgens haar die vanuit de opleiding speciaal 1 op 1 begeleiding geven.
Ik kijk ook wel eens bij instellingen voor dyscalculie / dyslexie maar die zijn vaak gericht op middelbaar / basis / kinderen dus.
Weet iemand wat voor mij goede opties zijn om te overwegen / welke paden ik moet inslaan om iemand te vinden die me kan helpen met mijn studie?