dwangneurose

hoii
ik wilde even weten of iemand te maken heeft gehad met een dwangneurose en wat je der aan hebt gedaan ( opgelost)

Nee, ik niet gelukkig (:

hihi niet echt, wel dat ik eerst voordat ik naar bed ging zeker 10 keer checkte of de deur wel goed dich was :’)
maar gewoon een beetje afbouwen en nu doe ik het niet meer :’)

ik zit er heel erg mee daarom vroeg ik het me af
begin me er steeds slechter door te voelen

Je moet jezelf niet te snel een label opplakken. Ga naar je huisarts toe, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog of eventueel psychiater die jou verder kan helpen, wij kunnen dat niet.

Hier is al een topic over. En wat is jou dwangneurose dan als ik mag vragen?

JA heel èrg toen ik klein was. Ik checkte alles 10 keer, dwong mezelf om dingen vanbuiten te leren, had elke dag ritueeltjes…Maar ik ben er eigenlijk gewoon ‘uitgegroeid’, te lui geworden haha. Wat ik deed was mezelf dwingen om het te onderdrukken en afleiding te zoeken elke keer als ik het gevoel had.

Sjezus, mensen hier plakken zichzelf echt te snel een label op. Als je een (paar) tik(s) hebt heb je niet meteen een dwangneurose…

mijn vader heeft wel een soort neurose, hij zet altijd alles in piramidevorm… Maar dat is niet echt ernsig of storend

@Monofoob: dat bedoel ik dus, als het niet eens storend is (of echt vervelend voor hem zelf) is het dus absoluut geen neurose, enkel een tik.

@Romanceable Idd. Ik heb een dwangneurose waarbij ik haren uittrek, dat is storend. ^^ Of alles perse 3 x moeten doen en als het fout gaat het nog 3 x moeten doen, en constant aan mijn vingers moeten ruiken, blegh.

Hahaha, ik heb echt ontzettend veel tics! Maar het stoort me niet, en andere ook niet, dus ik vind het niet erg!