dvd afspelen op computer, geen stem?

Hey!

Als ik een dvd afspeel op mijn pc is er geen stem of heel stil. De dvd’s zijn niet stuk en bij verschillende programma’s lukt het niet. Iemand een idee?

Greets Appel

wat gebruik je? vlc player of windows media player?

Zijn het orginele dvd’s of gedownload en op dvd gezet? Dan kan het namelijk ook aan kwaliteit van downloaden liggen
(ik heb dat met series dat de ene heel zacht is en de volgende aflevering schrik ik me rot van het geluid terwijl ik dan niet aan het geluid heb gezeten)

Allebei geprobeerd

Het zijn originele.

Misschien staat de standaardinstelling van je pc op geluid uit bij dvd’s oid, idk waar je dat precies kan vinden maar misschien ligt het daaraan.

Stem staat aan bij de spelers. Algemeen op de pc weet ik niet waar je dat vind.

upje

up!

Denk dat je een audio plug-in mist. Doet hij op alle DVDs geen geluid? En kun je wel muziek CDs afspelen?

Geluid gaat altijd, gewoon geen stem op dvd’s. Bedankt voor je reactie!

Dus als ik het goed begrepen heb geeft de film wel alle geluiden weer die je normaal ook hoort, maar op moment dat er gesproken wordt hoor je de stemmen niet alleen maar de overige filmgeluiden.
Zie je dan wel ondertitels?

Kun je dan ook eens kijken in het hoofdmenu van de film welke taal (vaak Engels, Frans of Duits) er gesproken wordt, normaal kun je dat bij veel DVDs ook instellen in het keuzemenu voordat je de film gaat afspelen. Standaard is de gesproken taal meestal Engels.

Kijk eens bij apparaatbeheer. Staat daar een vraagteken bij audio apparaten?