Durf niet te zoenen

Hee!
(ja, ik heb gezien dat hier al topics over bestaan maar 't ligt van mij toch net iets anders, vandaar dat ik een nieuwe open!)
Ik heb nu ongeveer iets met een jongen, kan wel zeggen dat hij m’n vriendje is, handje vasthouden & in armen liggen etc… Maar één probleem; we hebben nog niet gezoend. Nou heb ik wel een keer eerder gezoend met een andere jongen, maar toen was ik aangeschoten (behoorlijk), zag ik het totaaaal niet aankomen en was het echt dra-ma-tisch slecht. Ook omdat hij óók groen was denk ik. Maargoed, nu is dit dus een hele andere jongen, en ik was gister met 'm en hoorde van verschillende kanten dat hij steeds met me probeerde te gaan en ik dan de andere kant op keek ofzo. Ik was redelijk dronken op dat moment, en ik heb echt níks gemerkt. Niet eens een beetje, echt NIKS gewoon. Dus ik doe 't blijkbaar niet bewust?
Maar nu het punt: ik wil met 'm zoenen, alleen durf ik het echt niet, omdat het de vorige keer zo dramatisch was. Ik weet ook niet hoe ik de eerste stap moet zetten… Nu is het steeds vét pijnlijk als we afscheid nemen! En hij durft ook niet echt geloof ik (ik denk dat dat is omdat hij hiervoor alleen hele fysieke relaties heeft gehad, en bij mij is 't meer persoonlijk zegmaar)…
What to do?!

Gewoon zoenen, het is helemaal niet eng en gaat vanzelf

Oefening baart kunst.

Mijn vriend zegt altijd : Niet denken, maar doen.

gewoon eerlijk tegge hem zeggen en anders geburt het egt vanzelf eerst kussjes en dan komt de tong wel een x:P

Weetje, het is echt niet eng. Het gaat zó erg vanzelf dat het lijkt ingebouwd te zijn in je systeem. Serieus. Niet lang geleden heb ik mijn eerste zoen gehad en dat ging helemaal vanzelf.
En het moment moet je gewoon afwachten. Je voelt het als het een goed moment is.
Succes (:

just do it.

Dat heb ik dus ook altijd, alleen bij mij komen er allerlei vragen naar boven: Doe ik het wel goed, ogen open? ogen dicht, kijkt er niemand zo van WTF?, ruik ik wel fris, wilt hij eigenlijk wel zoenen enz…

Klopt! het gaat steeds beter, hoe vaker je het doet! en het is niet eng, als je er tenminste zelf achterstaat en het wilt :slightly_smiling_face:

lekker lebberen lieverd
ze vergeven t heus wel als je een beetje aan t aankutten bent :slightly_smiling_face:

idd…
als je eerst al begint met kusjes aan mekaar te geven komt de tong vanzelf

Ik heb juist hetzelfde (:

hahahaha.

sorry moest eventjes,

maar gewoon doen :slightly_smiling_face: anders vertel je het hem toch gewoon dat je nog niet veel evaring erin heb, dan lacht hij je niet uit ofzo als het een beetje sucky gaat.

niet dat hij je gaat uitlachen maar, u know what i mean

ik had hetzelde =p
maar eerst gaven we elkaar dus kusjes en toen ineens kwam de tong x]
maargoed je moet je er niet druk over gaan maken en al helemaal niet na gaan denken want dan gaat het echt kut

Nou 't is gebeurd vandaag hoor! eerst kusjes geven en toen was het ineens een zoen =D

Gefeliciteerd! Op naar de volgende 100000 die komen gaan (;

1e zoen is meestal niet geweldig, 2e keer al beter (: enz. niets om bang voor te zijn.

Dit is echt eng, ik had precies hetzelfde. Ik had eerst een vriendje waardoor ik ontgroend ben, maar dat ging in zo’n roes dat ik het me nauwelijks herinner en dat was dus niet een topervaring. Daarna kreeg ik een vriendje en toen durfde ik het ook gewoon NIET meer, ik kon het gewoon niet. Iedereen zei dat ik het ‘gewoon’ moest doen, maar ik kon het niet! Die jongen zei ook altijd dat ik wegdraaide enzo maar hij begreep me niet. Het ging toen dus ook uit zonder te zoenen. Daarna kreeg ik mn huidige vriendje en die begreep me heel goed. Na twee zoenloze weken (met idd ook pijnlijke afscheidssituaties enzo) hebben we erover gepraat. Ik vond het heel moeilijk en ik moest ook huilen enzo, maar hij begreep me en na anderhalf uur heb ik het gedaan. Nu heb ik er echt geen problemen meer mee en ik ben mn vriendje echt heel dankbaar. Mijn tips zijn dus:

1. Zorg dat je huidige vriendje je begrijpt (of zoek iemand die het begrijpt)
  2. Praat er over
  3. Laat je meevoeren en probeer je eraan over te geven!
    Succes!