durf niet naar rapportavond..

Hai meiden,

De titel zegt et al, ik durf niet naar de rapportavond. Het is over een week, en ik heb alleen maar slechte cijfers. Natuurlijk mijn eigen schuld, maar mijn vader wordt altijd heel erg boos als het om zulke dingen gaat. En me mentrix, die zegt ook alleen maar negatieve dingen over je, wat me vader vast nog kwader gaat maken. Als me vader alleen zou gaan zou het lang niet zo erg zijn, maar ik moet erbij zijn! Ik tril altijd als een gek als we rapportavond hebben.

Wat moet ik doen? :frowning_face:

x

Misschien kun je tegen je mentrix zeggen dat je vader heel erg boos wordt? Ze kan dan op de ouderavond zeggen dat het niet helpt om boos te worden of heel negatief te doen, omdat dat alleen maar averechts werkt. Mijn vorige mentor heeft dit ook gedaan bij de ouders van een vriendin van mij, want die werden altijd heeel erg boos op haar. Het heeft toen wel geholpen, want toen zagen ze in dat ze haar juist moesten helpen in plaats van boos te worden.

[i]laat je cijfers van te voren aan je vader zien.
dan schrikt hij er ook niet zo van op de rapport avond ;dd

En je zou het je vader ook uit kunnen leggen waardoor het komt dat je zulke slechte cijfers haalt. Je vader heeft dan meer begrip en zal je dan ook vast en zeker helpen

xoxox Salma[/i]

Ik heb er veel spijt van, maar ik heb de hele tijd gelogen tegen me vader. Ik zei dat ik wel goed stond en dat ik bij alle toetsen een voldoende haalde. Als hij nu me cijferlijs te zien krijgt wordt hij boos dat ik zulke slechte cijfers heb, maar ook dat ik gelogen heb.

Ik moest ooit ook eens mee naar een rapportenavond.
Het viel uiteindelijk reuze mee haha. M’n mentrix was aardig en benoemde concreet wat het probleem was.
Ze kwam ook met een oplossing zodat ik en mijn ouders akkoord konden gaan.
Bespreek evt. van te voren met je mentrix of ze het niet te hard wilt aanpakken omdat je Pa nogal een harde is. Denk dat ze er vast rekening mee wilt houden.

Het valt vast wel mee. Tenzij je echt een slecht gedrag hebt op school? Je leraar zal heus niet alleen maar negatieve dingen benoemen. Die ouderavonden zijn er juist voor om tot een oplossing te komen en te kijken waaraan het ligt dat je er zo slecht voor staat.

oww dat ken ik… Dat had ik vorig jaar. Echt, toen mn vader er achter kwam was het een hel, maar die hel duurde niet zo lang… Je moet je erover heen zetten, en gewoon gaan. Je vader wordt boos omdat hij zich zorgen maakt over jou, en uiteindelijk is dat alleen maar lief. Dus: niet bang zijn, en bedenk dat deze periode snel over gaat!

Mijn gedrag is echt helemaal oke, ligt meer aan me cijfers :’)
Ik zit erover te denken om ergens in de middag met me moeder te gaan [die wordt nooit boos] en dat me vader er dan niet achter komt.

Toch een beetje je eigen schuld, liegen over je cijfers werkt nooit, ouders komen er toch altijd achter…