Durf niet meer te prate mt mijn BF

ik heb een probleempje .
ik maak veel dinge mee en ga er veel over na denken waardoor ik me weer kut voel…
en normaal praat ik er altijd over met mijn Beste vriendin.
wij hebben een hele goede band en we kunnen precies zien wanneer zij zich kut voelt of niet zelfs in msn gesprekken ( zonder emoticons) kunnen we het zien hoe zij zich voelt…

maar jaa
ik zoals ik al zei maak ik veel mee en heb het er soms moelijk mee.
maar ik durf nu mijn dinge niet meer te vertelle wand mijn Beste vriendin is depresief en heeft vaak last van stemmings wisselingen …
ik durf dn niet meer over mijn probleme te praten…
om dat ik bang ben dt zij zich dn nog slechter gaat voelen…
en als ik mt haar praat over mijn probleme denk ik zo : wat zit ik nou te zeike zij heeft het nu toch veel moeilijker !!
en dt ik hier maar zit te zeike terwijl ik haar moet steunen
en dn hb ik geen zin meer om te prate en blijf ik mt mijn problemen zitte
maar miss weet je het zelf wl het is toch wel fijn al je iemand hebt waar bij je je verhaal kwijt kan …

ik kan het bij niemand anders om dt zij echt de enige is die ik echt vertrouw …

wt moet ik doen … :frowning_face:

xx
ps. sorry voor het lange verhaal :thinking:

vertel het tegen je ouders? klinkt heel stom maar misschien is dit wel de beste optie.

up
thanx zal er over na denken :slightly_smiling_face: miss wel enegoed idee ja …

je kan er nu ook gewoon alleen voor je vriendin zijn. en dat je jou problemen op papier zet. zo kun je het haar laten lezen, maar kun je ook zelf terug kijken naar hoe je jevoelt… en misschien kom je dan wel tot de conclusie dat je problemen misschien wel niet zulke hele grote problemen zijn! (al weet ik natuurlijk niet welke problemen je hebt :wink: )

je moet ff kijken of je het echt aan iemand kwijt moet; en als je het nodig vind om aan iemand te vertellen wat beter zal zijn, moet je ff kijken. jij zal het miss ook wel fijn vinden als jij haar was dat je beste vriendin niks voor je verzwijgt…

en als je haar er niet mee lastig wilt vallen… kijk dan naar iemand anders waarmee je ook goed bevriend bent, en kijk ff of je het aan die gene mischien wel zal kunnen vertellen…

sucses er mee… en anders kan je het altijd kwijt op girlscene, genoeg reacties en helpende woorden en mij mag je ook altijd noten…

xeva

praat erover met je bf. zeg dat je het niet durft te vertellen omdat zij het ook al zo moeilijk heeft enzo. het is tenslotte je bf, ze zou dat heus wel accepteren. en anders wil ik je ook altijd helpen hoor!

Praat erover

ik zou gewoon blijven praten met je bf hoor. Ik ben zelf ook lang depressief en heb heel erge stemmingswisselingen, maar ik zou het absoluut niet erg vinden als iemand zn problemen aan mij zou vertellen, misschien doet het haar juist ook wel goed als ze jou ergens mee kan helpen.

je kan ook evt haar eerst zeggen dat je het moeilijk vindt om je problemen aan haar te vertellen, omdat zij al genoeg aan dr hoofd heeft. Maar als zij dan zegt dat je gewoon je dingen kan vertellen, moet je dat gewoon doen.

Als je graag je verhaal kwijt wilt en je dringend behoefte hebt aan een gesprek ofzo kan je ook altijd mij mailen… heb ook best wel vaak dat ik mijn problemen niet vertel omdat ik dan denk dat ik te veel zeur ofzo… maarja miss als je graag je verhaal kwijt wilt mail je me maar… als je me even een note stuurt ofzo dan krijg jij mijn mailadres wel…

en iig sterkte ermee

ik heb ook stemmingswisselingen, ik vind het alleen maar fijn als mijn beste vriendin verteld wat haar dwarszit. en nee, daar gaat ze zich niet nog slechter van voelen.
haar problemen nemen de jouwe niet weg, dus dat de hare groter zijn, betekent niet dat de jouwe het niet waard zijn te bespreken.
oftewel: gewoon vertellen :slightly_smiling_face:

Misschien moet je niet álles op haar storten maar ook aan je ouders indd?

thanx voor jue reactie ik ga er zekker over nad enk wt ik het beste kan doen !
en blijf maar poste :slightly_smiling_face:

Jullie kunnen ook samen over jullie problemen praten? Dus dan vertel jij eerst wat en dan vertelt ze ook ff wat… Dan kunnen jullie elkaar helpen.

gewoon met haar erover gaan praten lijkt me wel de beste oplossing

up.

jullie zijn er toch voor elkaar in better en worse ?
dus zij heeft misschien problemen, maar dat betekend niet dat jij ze niet hebt toch. jij steunt haar, ik denk dat zou jou ook graag wil steunen.
succes ermeee

vertel DIT juist aan haar, dat jij ook problemen hebt die misschien niet zo erg zijn als die van haar maar ze zal heus wel begrijpen dat jij je ook niet zo goed voelt, en ze vind het vast fijn om te horen dat jij het niet aan haar wilt vertellen omdat je denk dat je haar dan nog verdrietiger maakt ofzo.
praat er met elkaar over.

oke als eerst ; waarom zouden haar problemen erger zijn dan de jouwe, omdat ze stemmingswisselingen heeft of omdat ze gewoon heftiger zijn ? Voor de eens kan een klein probleempje al als een zware last gezien worden terwijl een andere dan zoiets heeft van mygod dat is toch niks ergs, maargoed. Ik zal gewoon haar proberen te helpen, want kijk als jullie elkaar alleen maar depressief maken met elkaars verhalen schiet je er niks mee op, maar als je nu SAMEN een oplossing probeert te zoeken voor jullie problemen, want zij kan met alles bij jou kwijt dus dat moet andersom toch ook gelden ? Nouja en anders zoals vele mensen hierboven al zeiden zou ik het er met je ouders over hebben, good luck in ieder geval, ook met die vriendin van je :wink:

laat eventjes niet wat van je horen.

Probeer erachter te komen waarom ze precies stemmingswisselingen heeft zegmaar ?
En ik zou het vertellen. Als ze het niet fijn vind dat je over jou problemen praat, moet ze het maar aangeven vind ik.
Vertel haar eerlijk dat je het moeilijk vind te praten, en als er iets is dat zij dan ook altijd bij je mag komen. Dan kan ze zelf beslissen of ze gaat luisteren naar je problemen ofniet.