durf mezelf niet te zijn.

eey, ik zit hier al een tijdje mee maar ik durf niet goed mezelf te zijn. Als ik dan bijv. mooie meisjes zie dan heb ik zoiets van zo wil ik ook zijn. En dan probeer ik die avond iets aan te trekken wat zij ook zou dragen. geen idee waarom eigenlijk. Ik wil dus graag gewoon mezelf zijn. Ik weet dat dit kan en mensen op mijn school ofja daar heb ik de indruk van , er niet snel iets over zouden zeggen. k heb bijvoorbeeld een donkerrood met donkerblauwe flannel in mijn kast hangen maar die doe ik niet aan omdat ik bang ben dat mensen denken dat ik gotic ben. Of ik heb een blauwe met witte trui in mn kast hangen waar met glitters een cijfer opstaat, en die wil ik dus niet aan doen omdat ik bang ben dat mensen het te kinderachtig vinden. Ik word echt gek van mezelf. Ik weet dit slaat totaal nergens op maar ik weet niet goed wat ik hiertegen kan doen?

x

Gewoon aantrekken wat je aan wilt trekken. Gaat het vanzelf makkelijker wanneer je ziet dat mensen niet raar doen erover.

Dit klinkt misschien heel cliché, maar leer van jezelf te houden en heb lak aan wat de rest van je denkt. Dit gaat niet in 1 keer maar stap voor stap. Trek een keer iets aan wat echt bij je past en vraag je vriendinnen hoe het staat, waarschijnlijk staat het je hartstikke leuk! Veel succes! :sob::muscle:

awh! Dat is moeilijk… Ga een keer met een vriendin winkelen die je 100% vertrouwt en die jou ook vertrouwt. Als je iets leuks ziet kan zij helpen combineren etc. Doe dingen die je leukt vind! Hou je van tekenen? Ga tekenen! Kijk eens op het artikel van hoe ga je uit je comfo zone ofzo iets. ( Weet de naam niet precies meer… )
xx Succes girl!

je trekt je teveel van mensen aan wat ze van jou vinden, daarom ga je je schuilen achter dingen die 'geaccepteert 'is bij anderen. (als zij zich mooi kleed, zal ik het ook zijn)

1. mooi zijn = zelfzekerd zijn en blij zijn met jezelf
  2. draag je dingen die je niet leuk vind (maar andere wel), voel je je rot na een tijd en mensen zien dat ook. (en dan hebben ze niet eens hun mening gezegd)
  3. WHO cares als je iets donkerrood draagt en ze je ‘gothic’ gaan noemen.
    Die mogen van mij in de hoogste boom zitten en ik schiet ze er wel vanaf met m’n kruisboog.

tips? Denk gewoon wat wil ik aantrekken: Neem het eerste wat in je opkomt en waag het niet om te twijfelen. Zodra die twijfels komen en je je terugtrekt op wat je denkt vanwege iemand: Geef jezelf (figuurlijk) een schop tegen je achterwerk.
Doe wat JIJ leuk vind, andere meningen zijn niet van toepassing, ook al denken sommige mensen hun meningen van belang zijn. Voel je goed in je vel, da’s het belangrijkste, en wie tegenspreekt in jouw school ofz kan van mij een dennenboom inkruipen en als kerst ster spelen voor deze winter. :hammer:

dankjewel allemaal! dit heeft me zeker geholpen! :slightly_smiling_face:

lieve schat,

Je hoeft niet bang te zijn dat jij er niet leuk uit ziet, want er zijn genoeg meiden die jou kleding ook heel leuk vinden. En als jij je er jezelf in voelt met de kleding die je draagt ben je echt heel dapper. Want er zijn genoeg meiden die dat niet durven.

dankjewel! :flushed: