Durf geen contact te maken met mijn beste vriendin

hey iedereen…
ik zit echt met een verhaal en ik moet het echt kwijt.
ik heb al 2 jaar een beste vriendin, we deelden alles, en we hadden samen de grootste lol.
Nu ben ik verhuisd en we wonen zo’n 25 km van elkaar vandaan. In het begin van de zomervakantie was de verhuizing en ik had geen afscheid kunnen nemen van haar. Ik had ook tot twee weken ná de vakantie geen internet, tv of telefoon. Dat betekent dus dat ik geen contact met haar heb kunnen maken. Ik heb ook een nieuwe telefoon gekregen, en ik was vergeten mijn contacten ergens op te schrijven, en die contacten op whatsapp ben ik dus ook allemaal kwijtgeraakt. Ik heb vanaf de zomervakantie tot nu geen contact met haar kunnen maken, terwijl ik dat wel graag wil. Haar telefoonnummer ken ik niet uit mijn hoofd, en haar email adres óók niet. Ik heb facebook en twitter verwijderd om te voorkomen dat ik in contact zou komen met mijn vroegere (gemene) klasgenoten. Met whatsapp heb ik ook al een ander nummer, en ik hoop niet dat ze denkt dat ik haar geblokkeerd heb ofzo, terwijl ik eigenlijk haar nummer niet meer heb en zelf een ander nummer heb gekregen.

Ik weet wel waar ze woont, maar mijn ouders vinden het ‘te ver’ rijden naar haar huis. Ik voel echt een leegte zonder haar, ik weet niet aan wie ik mijn verhalen kan vertellen. Op mijn nieuwe school heb ik ook wel vriendinnen, maar niet zo’n hechte vriendinnen zoals mijn beste vriendin. Ik heb nu wel haar telefoonnummer (ik heb het opgezocht via het telefoonboek) en ik durf niet te bellen. Wat als ze boos is? Als ze geen contact meer wil omdat ik haar (niet expres) heb laten stikken? Ik weet hoe ze is en ook al vertel ik de waarheid, ze gaat me nooit geloven. Mijn verhaal klinkt zo sterk, maar het is allemaal eerlijk waar! Ik wil echt niet mijn beste vriendin kwijt, maar ik heb dus al bijna 3 maanden niks meer van me laten horen en volgens mij haat ze me nu…
Ik weet niet hoe ik weer contact moet maken, ik durf het niet. Volgens mij heb ik haar echt pijn gedaan omdat ik niks van me heb laten horen… wat moet ik nu doen?
Ik weet het niet, ik wil haar nu bellen en vragen of ze langs komt, maar ik ben gewoon bang voor haar reactie. Wat als ze denkt dat ik een bitch ben die niks geeft om haar? Ik hoop niet dat ze zo denkt, want ruzie is juist het laatste waar ik aan zou denken.

ik ben dus wel een beetje in de war, ik heb haar per ongeluk laten stikken, maar er waren geen manieren om contact op te nemen. Ik heb wel verhalen gelezen over mensen die in de steek zijn gelaten door hun beste vriend(in). En die verhalen zijn zo gevoelig, ik weet zeker dat mijn beste vriendin zich ook zo voelt… tenminste, ik hoop dat zij mij ook nog als beste vriendin beschouwt :frowning_face:

xx lovecupcakes

Je komt er alleen maar achter als je haar belt of iets stuurt. Wat verwacht je nu van ons? Je moet haar toch echt zelf iets sturen.

Hoe langer je wacht, hoe langer ze niets van je gaat horen.

Gewoon bellen! Snap dat het eng lijkt maar als je het gewoon even verteld en zegt dat je der nummer kwijt was en haar telefoonnr nu in het telefoonboek hebt opgezocht, kan ze toch al niet boos meer zijn.
En mocht ze wel boos zijn, dan heb je het in ieder geval geprobeerd!

je hebt gelijk xd ik wilde alleen ff mijn verhaal kwijt, maar ik denk dat bellen wel de juiste oplossing is…

Als je niet belt heb je sowieso geen contact met haar.
Als je wel belt is ze of boos, of jullie hebben weer contact. Dus probeer het gewoon.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Inderdaad gewoon bellen. Er zit niks anders op. Gewoon eerlijk zijn en als ze je beste vriendin is zou ze dat wel moeten geloven… En kun je er niet zelf gewoon heen gaan met de trein of bus?

Of je maakt gewoon weer ff snel een Facebook pagina aan. Dan verwijder je die later weer. Dat die klasgenoten je op kunnen zoeken voor die paar dagen moet toch niet zo’n probleem zijn. :’)